Ik overweeg een Homey pro 2023 te komen. Ik heb nu een Homey(early 2018) Kan ik deze oude homey dan als bridge gebruiken ?
Als ik het goed begrijp dan is de ‘echte’ satellite mode, waarbij je een Bridge koppelt aan je Homey Pro om je (Zigbee/Z-Wave) netwerk uit te breiden of te verlengen (BLE, 443) alleen mogelijk met een Homey Bridge. Zie ook dit artikel: Setting up Satellite Mode for Homey Pro (Early 2023).
Wellicht dat andere gebruikers hier wel ervaring mee hebben, maar o.b.v. de officiële documentatie kun je een Homey Pro niet in satellite mode gebruiken.
Wel kun je beide Homey Pro’s naast elkaar laten bestaan en op je nieuwe Homey Pro de HomeyLink app gebruiken om de twee aan elkaar te koppelen. Je nieuwe Homey kan dan de apparaten die je hebt aangesloten op de oude Homey importeren en bedienen. Let wel: je heb dan wel twee losse Homey’s met eigen Zigbee/Z-wave netwerken draaien.
Arne, SunBeech, Je kan voor dit doel eventueel ook gebruik maken van Homesh Controller // Homesh Satellite
@SunBeech @Ruurd_van_der_Noord dank voor de suggesties. Lijken me prima oplossingen!!