Opgeladen apparaten uit schakelen

Ik ben een nieuwe gebruiker en ben gestart met flows maken, inmiddels heb ik er 18 met succes gemaakt en werken al mijn apparaten die ik eerst aanstuurde met Toon en Olisto. echter 1 ding krijg ik niet voor elkaar, en kan ik ook niet vinden in het nl forum. Ik wil met een fibaro wall-plug z-wave plus aparaten opladen, en als deze vol zijn de plug laten uitschakelen. ik heb al van alles geprobeerd. maar dat lukt me nu net niet. war doe ik fout? Ik heb nu "als de energie is veranderd ende energie is kleiner dan 2 dan zet uit. maar als ik hem dan aanzet schakelt hij direct weer uit ook al wordt er stroom gebruikt.
Alvast dank voor de hulp

Er zijn meerdere manieren om dit op te lossen maar de manier waarop ik het doe is als volgt. Je hebt hier wel countdown voor nodig.

Deze stap zet een variabel als de stroom aangezet word en begint met aftellen vanaf 70 (Seconden)


  1. Als de zandloper leeg is en de energie is lager als waarde zet de stroom uit


  2. als de zandloper leeg is en de energie is hoger als update de zandloper

Ik denk dat dit ook mogelijk moet zijn zonder countdown maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

De getallen die ik heb genoemd in mijn voorbeelden zijn inderdaad verkregen via insights. Over het algemeen als je een telefoon oplaad kun je er vanuit gaan dat wanneer deze onder de 1 voor minimaal 5 minuten, komt dat het apparaat dan niet meer aan het opladen is.

Het is gelukt, dankzij de tip van Jeroen. Ik heb er een zandloper van 15 seconden tussen gezet. Ik had al gekeken naar het energie verbruik, en bij 2 watt is de telefoon vol, de oplader verbruikt , 1,3 watt (QI lader) dus bij minder dan 2 watt schakelt hij nu uit. Enorm bedankt voor het meedenken.
Ik ben trouwens een echte fan aan het worden, ik gebruik nu zigbee, kaku en z-wave door elkaar en tot nu toe zonder problemen.

2 Likes