Onbetrouwbare ontvangst bewegingsmelders KAKU?

Ik heb mijn nieuwe Homeysysteem naast mijn domoticz raspberry pi opgesteld en de bewegingsmelder hangt op 1,5 m afstand. Als je de signalen vergelijkt blijkt dat Homey veel aan/uit signalen mist. Als de flow getriggerd moet worden door de bewegingsmelder, gaat dit niet werken…
Is er iets mis met mijn instellingen of the Homey ontvanger? Of is de ontvangst van de Homey gewoon niet zo goed icm de KAKU bewegingsmelder?

Als je KaKu 433MHz bedoelt én Homey Pro (de witte bol):
Ik heb KaKu dimmers, puls schakelaars en a.b.'s, en het werkt al 'n paar jaar perfect (0% miss).
Dus of 't nu speciefiek aan je bewegingsmelder i.c.m. Homey ligt?

Hi Peter idd KAKU 433 MHz en de Homey Bridge. Ik heb het probleem met all drie de aangesloten bewegingsmelders in huis.

Mijn ervaring is ook dat KAKU 433 MHz melders (beweging-, licht/donker-, raam/deur contacten) niet bij Homey binnenkomen.
Diverse tests gedaan met deze melders. Bij een vrije ruimte (geen enkel object tussen melder en Homey Pro) haalde ik maximaal een afstand van 2,5 m. Noodgedwongen heb ik alle KAKU melders vervangen door Zigbee en Zwave melders. Daarbij is de ontvangst binnenshuis (dus via betonvloeren en stenen muren) geen enkel probleem. Max afstand die ik toepas is ca. 10 m.
Met de KAKU 433 MHz ontvangers heb ik geen enkel probleem ervaren.

@Fox & @Cor_A_Dorst Dan zou ik zéker even melding van maken bij de app maker, Athom zelf, misschien dat er iets niet goed zit ergens in de app

Bij mij werken ze gewoon, deur sensors,licht donker.
De deursensors van smartwares werken niet goed, die storen op de somfy luiken. De kaku deurbel werkt ook niet goed.

Ik heb mijn bevindingen gemeld bij Athom.
De reactie daarop was dat bij batterij gevoede sensoren de zendkracht snel achteruit kan gaan. Door het ontbreken van terugkoppeling is 433 MHz ook een verouderde techniek.

Mijn reactie daarop was;
Het betroffen inderdaad alle batterij gevoede melders.
Helaas kan ik mijn bevindingen van een jaar geleden niet meer reproduceren.
Omdat ik inmiddels (zonder spijt overigens, omdat het al wat oudere melders betrof) afscheid heb genomen van de KAKU 433 MHz melders.
Maar de uitkomst destijds was met vier verschillende melders. Zwakke batterijen zullen het niet geweest zijn, want na de aanschaf van de Homey Pro, een jaar geleden, heb ik deze melders nog enkele maanden gebruikt via mijn Homewizard. Homewizard had geen enkel probleem met de toegepaste afstanden van de signalen.
Als “work around” had ik ingericht dat de melder een signaal naar Homewizard stuurde
en Homewizard verstuurde, via een dummy, dan een signaal naar Homey.
Met KAKU afstandsbedieningen had en heb ik geen problemen ondervonden.

Wat mij betreft is daarmee de melding afgesloten.

Dank Cor, goede tip! Ik heb nu schakelaars gedefineerd in Domoticz die aan gaan als de sensor actief wordt ( en weer uit natuurlijk), homey pikt deze wel altijd op. Wel jammer dat deze work-around nodig is…