Omzetten tabel (chatGPT) in een advanced flow

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb ChapGPT gevraagd om een advanced flow te bedenken met bepaalde criteria om de airco automatisch te schakelen. Hij kwam met een schematische tekening, maar ik snap niet precies hoe ik deze in een advanced flow moet namaken. Hoe moeten de lijntjes lopen en kan dit allemaal in 1 flow? Enige hulp zou zeer welkom zijn.

Dit ziet er best ingewikkeld uit en om eerlijk te zijn, zeker omdat je aangeeft dat je nieuw bent, neem ik even aan dat je weinig ervaring hebt met het maken van advanced flows in Homey en zou ik daarom niet aanraden om dit in 1x te maken in een flow. (als dit een verkeerde aanname is dan verneem ik dat graag)

Ik zou daarom eerder aanraden om dit geheel in stukken op te hakken en kleine stukjes uit te werken i.p.v. in 1x deze hele logica na te bouwen.

De paarse vakken onder 1. event vallen onder de IF in de advance flow (mij is alleen niet duidelijk hoe hij bepaald dat bijvoorbeeld de temperatuur veranderd is, doet de airco dit zelf ? heb je een temperatuur meter ?) Die zet je dus als eerste neer in de flow, de gele vlakken vallen onder de AND (bijv. als de temperatuur wijzigt en Daikin Power = β€˜ON’ ). Als laatste komen de groene vakken onder de THEN. (bijv. IF de temperatuur wijzigt AND Daikin Power = β€˜ON’ THEN set Airco_state naar ’ manual’.

Je gaf ook aan dat je chatgpt gebruikt hebt, deze kan je ook koppelen aan Homey (Homey ChatGPT Kopelling). Ik heb zelf hier geen ervaring mee, maar mocht je dit nog niet gekoppeld hebben staan zou je hiermee misschien wel in 1x de gehele logica kunnen laten bouwen.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid heeft gegeven in wat er (in ieder geval volgens mij) chatgpt met het schema wilt vertellen.
Maar ik raad nogmaals aan om klein te beginnen en dit langzaam uit te breiden met alle logica die je uiteindelijke wilt hebben