Officiële Tuya app

Heb LSC slimme stekkers met Monitoring (action) gekocht en geinstalleerd op een Homey Pro 2019. Deze werken met de officiële Tuya app.

Tot zover geen probleem, echter wanneer ik het vermogen van deze stekkers uitlees, krijg ik zeer onwaarschijnlijke waardes. Bijv. een ventilator, waarbij wordt aangegeven dat deze meer als 500 W verbruikt of een LCD TV die ruim 1,4 kW verbruikt.

Heb P1 Monitor (ztazt) waarbij ik kan zien dat bij de ventilator het vermogen maar +/-50 W omhoog gaat. Bij de TV +/- 250 W.

Misschien iemand een oplossing?

De Tuya-stekkers gebruiken elk een andere multiplier voor het berekenen van de juiste wattages. Je kunt deze multiplier aanpassen in de geavanceerde instellingen van het apparaat in Homey. De ventilator zou ongeveer 50 watt moeten zijn en de TV ongeveer 140 watt, dus waarschijnlijk is er ergens een nulletje te veel toegevoegd. :wink:

Ja dat heb ik door. Bij de instellingen, staat een kopje scaling. Kun je 1 of 1/10 invullen. Waarom? Watt is watt

Omdat de plug een getal doorgeeft zonder eenheid, bijvoorbeeld “1400”, moet dit getal vervolgens worden omgezet naar wattage. Of dit 1400 watt of 1,4 kW is, hangt af van de gebruikte multiplier.

Ok duidelijk