Nuki openen i.c.m. aanwezigheid

Hallo!

Ik ben mijn Homey aan het inrichten. Momenteel ben ik bezig met de aanwezigheid / afwezigheid i.c.m. met Nuki. Ik zou graag willen dat Homey detecteert wanneer ik bij de voordeur sta en dan het slot automatisch geopend wordt. Deze functie zit in de Nuki app, maar zou het graag willen koppelen een Homey. Aangezien de hele flow aan het slot wordt gekoppeld.

Nu is het geval dat ik tussen de 100 - 300 meter al een melding van Homey krijg dat de voordeur geopend is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben nog vrij nieuw met Homey, dus het is soms veel uitzoeken. Maar is hier een variabel voor of kan er iets gedaan worden met geofencing?

De Homey geo radius kan (nog) niet worden aangepast.
Met andere apps kun je nauwkeuriger plaatsbepalen.
Bijv met Macrodroid op je telefoon, kun je instellen dat als het (één van je) wifi SSID detecteert, het een webhook stuurt naar Homey. Daar kun je dan een flow mee starten.
Dit is sneller dan de methode hieronder.

Er is ook een Homey app als ‘NetScan’, welke bijv. kan detecteren of een IP adres wel of niet is verbonden met je netwerk, de telefoon(s) heeft/hebben dan wel een vast IP adres nodig.
Nadeel, het kan te traag zijn, voordat een telefoon weer verbinding met je wifi heeft, kun je al bij de voordeur staan.
Ff uittesten dus.