Node red verbinden met homey



ik heb de stappen doorlopen gekopieerd en geplakt, maar ik kan de MQTT expoler krijg ik niet verbonden hij geeft aan ‘disconnect form server’ wat doe ik fout ik heb ook al USER_NAME geprobeerd of user_name. ik kom niet tot stand met de verbinding. heb dit het zelfde gedaan met de MQTT Client. ik krijg het niet voor elkaar hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee.

ik heb een afbeelding toegevoegd wat ik in putty heb gedaan om het wachtwoord aan te maken

ik heb dit gevolgd

maar krijg geen verbinden

help help mijn dank is groot

“Validate Certificate” zou ik in ieder geval uit zetten.
Misschien heb je hier iets aan: https://community.homey.app/t/tutorial-pro-homey-koppelen-met-home-assistant/77587

Oke, ga ik straks even proberen. Als ik heb deze code gebruikt. sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/passwd NOM_UTILISATEUR

Weet jij wat mijn gebruikersnaam is? Wordt gezegt USER_NAME moet dit dan allemaal grote letter of kleine letters of 1e letter van het woord met een hoofdletter.

Bij jou uitleg met inloggen van de broker. Hoe wist jij dat username bij jou naam ?
Klopt wachtwoord die moet je zelf aanmaken

Ja: letterlijk NOM_UTILISATEUR (Frans voor “gebruikersnaam”)

Het is dus de bedoeling dat je daar een eigen gebruikersnaam invult (davy bijvoorbeeld). En dan die gebruikersnaam gebruiken bij de instellingen van MQTT Explorer.

1 Like

Sorry mijn frans is niet goed. Excuus.

Ik ben dit voor het eerst gestart met rasp met node red. Ben hier niet in thuis. Excuus

Ik gebruik deze code sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/passwd NOM_UTILISATEUR

En als ik andere gebruikers naam wil doe ik dit

sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/passwd davy

Klopt dit ?

Ja, dat klopt. En dan kun je vervolgens davy (en het ingegeven wachtwoord) als gebruikersnaam gebruiken in MQTT Explorer (en in Node-RED, en in Homey).

Okee bedankt. Ga ik straks proberen of dit werkt. Moet ik de broker opnieuw installeren of kan ik
sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/passwd davy er inzetten in putty en wordt dit zo gewijzigd ?

Dankjewel

De -c optie maakt een nieuw wachtwoordbestand aan, of overschrijft het huidige bestand.

Als je dus al bestaande gebruikers hebt die je wilt bewaren moet je die optie niet gebruiken:

sudo mosquitto_passwd /etc/mosquitto/passwd davy 

Opnieuw installeren van de broker is niet nodig.

1 Like