Hulp nodig bij MQTT icm Homey

Naar aanleiding van het topic Node red webinar as donderdag ben ik eens in de MQTT wereld gedoken. Daarbij loop ik tegen een probleem aan waar ik niet uitkom.
Wat heb ik gedaan:
1 - Node-Red op mijn Synology NAS geïnstalleerd (in Docker), de zaak geconfigureerd en getest met behulp van Buienradar. Kreeg het draaiende en kon zelfs wat aanpassingen maken. So far, so good.
2 - Nu node-red-contrib-mqtt-broker (als ik me goed ingelezen heb, is dit de MQTT server) geïnstalleerd in Node-Red. Daarna op mijn Laptop MQTT Explorer geïnstalleerd om e.e.a. te monitoren. Maar helaas kreeg ik de MQTT Broker niet aan de gang. Dus node-red-contrib-mqtt-broker maar weer gede-installeerd.
3 - MQTT Broker, Client en Hub geïnstalleerd en geconfigureerd in Homey. En hoppa, alles lijkt meteen te werken.
Maar nu komt het:
In het topic van @Satoer Node Red: A widget based dashboard working with Homey trough MQTT Wat tips gevonden om het e.e.a. te testen.
Begonnen met het aanslingeren van de debugger in Node-Red zodat ik kan zien wat er gebeurt.


En jawel, werkt perfect. Getest door wat lampen te bedienen in Homey, en jawel: Ik zie ze netjes voorbij komen in de Debugger in Node-Red.
Daarna de simpele instructie geïnstalleerd om te kijken of vanuit Node-Red, Homey devices reageren.

Deze aangepast met mijn gegevens. Echter de lampen reageren niet.
Het gaat om deze flow:
Flow
Met deze settings voor MQTT out:
SettingsMQTT
En deze settings voor de switch

Ik zie ook geen meldingen van het schakelen in de MQTT Client (in Homey) log binnenkomen terwijl ik wel een omschakeling zie in MQTT Explorer. Dus het lijkt erop dat de messages niet binnenkomen in de Client (in Homey).
Iemand enig idee wat er fout gaat of hoe ik dit nog verder kan debuggen?

Na de hub (in de app in Homey) een keer geStopt en geStart door middel van de “Running” knop, en raad eens: Het werkt :thinking: :partying_face: :slightly_smiling_face: :sunglasses: :blush:
Blijkbaar moet je dus opnieuw de Hub initialiseren als er een nieuwe Client verbinding maakt (in dit geval Node-Red), Klopt dit??

1 Like

Ik zie dat jij al verder gekomen bent dan ik. Ik krijg homey niet gekoppeld aan mijn node red. Heb alle stappen doorlopen maar maakt geen verbinding. Zou je kunnen uitleggen doormiddel van de stappen wat jij door lopen hebt. Eventueel afbeeldingen erbij. Mijn dank is groot.