Op de of andere manier wil het mij niet lukken een niko 2 draads dimmer te koppelen aan homey.
Als ik hem wil toevoegen vraagt hij of ik 3 keer de dim knop wil indrukken zodat hij blauw gaat knipperen. Hier gaat het mis, hij wil voor geen mogelijkheid blauw gaan knipperen.
Als ik hem aan de niko hub koppel gaat dit wel gewoon. In de badkamer heb ik een zelfde schakelaar zitten en deze zit wel op de homey. Die heb ik de vorige keer gewoon zo kunnen toevoegen.
Iemand ideeën ?
Dat zegt mij dat je weet hoe je 'm in koppel mode krijgt.
Homey zigbee aanwijzingen zijn niet leidend, dat zijn de handleiding van het te koppelen apparaat .
Homey zigbee aanwijzingen zijn 3 keer de dim knop indrukken. Bij Niko home is dat het zelfde.
Echter zou er dan een blauw lampje moeten gaan knipperen volgens de homey zigbee aanwijzingen maar dat gebeurt niet. Het lijkt er op dat de dimmer wat vernieuwd is, de gene die al aangesloten zit op mijn Homey heeft nog wel een blauw lampje. En die kan ik ook zo weer opnieuw koppelen.
Wellicht dat ik hiervoor het beste even het probleem kan neerleggen bij Niko zelf.
Denk dat ik er achter ben, er zijn dus 2 soorten 2 draads dimmers.
De Geconnecteerde dimmer, sokkel, 3-200 W, 2-draads, 71 x 71 mm, schroefbevestiging, Zigbee® 552-72211 en de Geconnecteerde dimmer, sokkel, 3-200 W, 2-draads, 71 x 71 mm, schroefbevestiging, Easywave #-technologie 551-72211
Ik had de 552-72211 versie en per abuis heb ik nu de 551-72211 versie in huis gehaald.