Nieuwe ziggo afstandsbediening

Sinds enige tijd heeft Ziggo een nieuwe afstandbediening. Zodra je die aan je horizon mediabox koppelt dan werkt de oude afstandbediening niet meer. Maar ook de ziggo app van Homey werkt niet meer. Is er een oplossing?

Je zou een mail kunnen sturen naar de maker van de app. Homey.
https://homey.app/nl-nl/app/nl.ziggo/Ziggo/

support@athom.com

Had jij toevallig nog gemaild? Ik ben opzoek naar een werkende ziggo app. Ik begreep dat de afstandsbedieningen die nu gebruikt worden werken met RF4CE – Zigbee wat Homey ondersteund.

Velen in Nederland gebruiken Ziggo met deze (nieuwe)* afstandsbediening dus het al top zijn als er een werkende integratie komt en niet via IR.

  • ik heb hem al een tijdje in combinatie met de Next box.

Mss niet wat je wilt, maar via IR kan het sinds kort (zonder app dus). Heb het zelf overigens niet.

Ja ik had wel gemaild maar kreeg alleen te horen dat als er veel nieuwe AB’s de behoefte wel zou toenemen en dus dat ondersteuning van die nieuwe AB er wel aan zou komen. Heb er eigenlijk niet meer op gelet.

1 Like

Dag Peter,

Vandaag mee aan de slag geweest maar werkt niet. Heb van alles al geprobeerd en hulp gehad van de andere Peter

Laten we ze met z’n allen even mailen. Zo iets moet goed werkbaar kunnen zijn met de aanwezige technologie👌🏽

Heb je deze ook gevonden?

Om het te proberen heb ik ook direct na het openen van het toevoegen van een infrarood apparaat gezocht op Ziggo. De app vind geen Ziggo. Nog een paar andere zoekfunkties geprobeerd en hij vond wel wat andere apparaten.
Nogmaals op Ziggo gezocht. Geeft dan meteen aan dat er niks is gevonden maar na 2 a 3 seconden komen bovengenoemde apparaten van Ziggo toch tevoorschijn.
Dus even geduld met zoeken op Ziggo zou misschien helpen als hij niks vind.

Dag Mike,
Is er ook een app (test) versie beschikbaar voor de ziggo mediabox nieuwe afstandbediening, voor de homey bridge?

1 Like

@Loek
Als ik zoek op de beschikbare apps dan is er geen andere versie.
Als je achter de link van de app /test invult kan je ook zien of er een testversie is.

1 Like

Bij mij werkt deze. De Pace dcr

Dank je.
Ik gebruik alleen de IR versie niet.
bij mij hoeft de box alleen maar aan te gaan en dat werkt ook met de andere versie.
En de box staat ook niet in het zicht van Homey.

Jammer Mike, ik heb ook een IR versie in gebruik. Via Homey (beta), IR, Horizon Mediabox Cable Receiver.

Is voor mij niet erg hoor. Ik gebruik de andere versie zonder IR.
Hij doet wel iets meer dan aanzetten van de box maar dat werkt voor mij voldoende.
Aanzetten en juiste kanaal. Meer niet.