Nfc tag van flow voorzien

Ik heb de homey pro, heeft dus geen nfc tag reader meer. Ik heb losse nfc tag stickers gekocht
Deze nfc tags kan ik met mijn telefoon programmeren. nu wil ik als ik bijvoorbeeld thuis, meteen bij binnenkomst, mn telefoon tegen zo een nfc sticker houden en dat dan bepaalde lampen aangaan, door een flow die ik in homey heb zitten. Ik heb al gezocht op voorbeelden maar kan hier niet veel over vinden.
mijn vraag is: hoe kan ik een bestaande flow voor homey in zo een nfc tag sticker zetten, met welke opdrachtregel

Dat ligt helemaal aan wat je telefoon kan. Als je bijvoorbeeld op je telefoon kunt instellen dat ie bij het lezen van een NFC tag een bepaalde URL aanroept, dan kun je webhooks gebruiken om een flow te starten.

mijn telefoon ondersteund nfc en gebruik ook β€œnfctools”, hiermee kan ik nfc tag schrijven en deleten.
Ik dacht dat als er een flow voor homey is, dat ik die opdrachtregel ergens vandaan kan halen en in een nfc weg kan zetten

Het is uiteindelijk je telefoon die aan de hand van het scannen van een NFC tag vervolgens iets moet doen. Maar je moet 'm dus wel vertellen wat dat is. Bijvoorbeeld een URL openen (die dan wijst naar een Homey webhook URL). Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bv een app als Tasker op Android zoiets wel kan, maar ik heb er geen ervaring mee.

Op mijn iPhone die ik dit ook.
Door het scannen van de NFC sticker zorgt de lokale automatisering van de iPhone ervoor dat er in Shortcuts een webhook naar een flow op de Homey wordt gestart.

1 Like

Welke NFC stickers gebruiken jullie hiervoor?

Ik heb deze 6pcs waterproof nfc tags ntag213 chip rfid adhesive label sticker for all nfc mobile phones Sale - Banggood.com sold out-arrival notice-arrival notice