Hej
Nexa WTH-103 Termometer/hygrometer :
Ăr det nĂ„gon som vet om denna termometer fungerar med Homey Pro?
433,92 MHz
https://nexa.se/nexa-bridge-x/wth-103 (utan nÄgon Nexa-brygga)
Hej
Nexa WTH-103 Termometer/hygrometer :
Ăr det nĂ„gon som vet om denna termometer fungerar med Homey Pro?
433,92 MHz
https://nexa.se/nexa-bridge-x/wth-103 (utan nÄgon Nexa-brygga)
Jag har testat med en men inte fÄtt den att fungera. Provat olika kanaler men icke.
Har ett par Ă€ldre telldus termo/hygrometrar dĂ€r nĂ„gra gĂ„tt sönder pga kylan sĂ„ tĂ€nkte byta till WTH-103 men menâŠ
Bor uppe i Norr sÄ skulle behöva en som enligt spec iaf ska klara -40 för att vara pÄ den sÀkra sidan
Samma hÀr, inte fÄtt att fungera. Testat med Wireless Weather Sensors.
Synd dÄ jag sjÀlv inte hittat nÄgon bra utegivare som tÄl en -20 iaf. Kör med Àldre telldus 433 mhz fungerar inget vidare med homey (dÄlig rÀckvidd).
Ja, det Àr WWS jag ocksÄ provat med.
Mina Telldus Àr ocksÄ Àldre 443mhz varianter (dom lÄngsmala med en liten display). Dom har ju fungerat bra förutom att den utomhus tar lite stryk. RÀckvidden har jag inte upplevt vara nÄgot problem. Har Homeyn i ett utrymme under en trappa som Àr centralt placerad i huset medans det Àr ca 10m till enheten lÀngst bort och dÄ passerar signalen lite innervÀggar, yttervÀgg i tegel, lite mer vÀggar (vidbyggt garage) osv.
Jag kör med Telldus:
Jag tycker att 433 MHz-sensorer Àr överlÀgsna andra sensorer, framförallt för livslÀngden pÄ batterierna. Nackdelen Àr rÀckvidden och datauppdateringsfrekvensen, men det beror pÄ Homey. Homey tycker jag generellt Àr ganska dÄlig nÀr det gÀller att hantera 433 MHz-sensorer.
denna appen fungerardet med
Reads data from several brands of wireless weather sensors
Precis den dÀr Telldus jag har nu men dom verkar inte sÀljas nÄmer? DÀrav tÀnkte jag anvÀnda WTH-103n.
Hade Àven exakt samma Viking före Telldus men har inte direkt hittat dom heller nÄmer.
Har du fÄtt WTH-103 att fungera med WWS? Den jag anvÀnder idag och den hittar inte enheten.
Hej inte anvÀnt just den men dom övriga Nexa t/h fungerar ju bra , och att inte den skulle fungera verkar ju konstigt , den anvÀnder ju samma protokoll
Om andra Nexa t/h fungerar för dej Àr det nog just den som Àr trasig , om inga Termometrar pÄ 433 ,02 fungerar Àr det nog fel pÄ appen eller homeyn
Okej. Ja det skulle vÀl kunna vara min enhet som Àr trasig pÄ nÄgot sÀtt. Jag köpte bara en för ett tag sedan för att testa sÄ har inga andra Nexa termometrar.
Mina gamla Telldus fungerar samt att jag har Nexa vÀggpluggar som fungerar.
Hej igen
Fungerar termometern i Telldus?
I sÄ fall Àr det nÄgot i appen eller Homeyn som inte funkar
Du har givitvis Konfigurerat WWS
Har inte kvar Tellstick:en jag körde med sÄ vet inte hur dom fungerat dÀr. Ja, i WWS sÄ jag har checkat Alecto v3 och dÀr dyker mina Telldus enheter upp, totalt 5 st (2 Àldre med temp och 3 nyare med temp/luftfukt som listas 2 ggr)
Oki dĂ„ fĂ„r man nog misstĂ€nka att det Ă€r WTH -103 som inte â riktigt kry