Nexa AN180-2

Hi,
Anyone succesfully paired Nexa Wallplug AN180-2 with Athom Homey? Havn’t found a Nexa application, only used Fibaro Wall Plug (Z-Wave plus) with miserable result in terms of range and stability. Anyone tried a better app? KlikAanKlikUit does not seem to do the job either…

Hej!
Någon som får Nexa Wallplug AN180-2 att fungera bra ihop med Homey? Har inte hittat någon Nexa-app att styra med utan har provat Fibaro Wall Plug (Z-Wave plus) med uselt resultat när det kommer till räckvidd och stabilitet i uppkoppling. 7 meter fri sikt fungerar ibland… Finns det någon bättre app? Hittar ingen som fungerar bra i KlikAanKlikUit heller.

Har du provat Everspring AN180?

I have one of those running my aquarium lamps, I think it’s just running as a generic device. Had no problems at all. Range uncertain since it’s 5m from the Homey… I have the Fibaro plug as well and that works too at least neighboring rooms; with my Homeseer I run the Fibaro in my garage 30+ meters away…

1 Like

Tack för tipset Johan. Skall pröva ikväll.

Hej Håkan,
gick det bra? Är Nexa AN-180 samma produkt som Everspring AN-180?

Hur är räckvidden? Jag söker en nätansluten zwave device som skall agera routing device där jag idag har svårt att nå min Homey. (jag kommer ha den utomhus så egentligern borde den vara IP-klassad…)

Ja, det är en Everspring rebrandad av Nexa.