Netatmo modulerende thermostaat kan ik niet toevoegen aan Homey

Niet vaak.
Indirect wel:

  • Installeer de Homey Community Store app.
    Hou je Firewall(s) in de gaten, als je geen reactie ziet verder. Dan wordt er iets teveel geblokt blijkbaar…
  • Check daarna of de HCS app is geïnstalleerd via ...Meer>Instellingen>Apps
  • Zo ja, log in op de HCS
  • Installeer de App Version Checker app
  • Zorg ervoor dat de “INSTALLEER” button groen van kleur is (de HCS app moet draaien op Homey + ingelogd zijn op de HCS

Heb langdurig contact gehad met de support afdeling :innocent:

1 Like

Hahaha!

Weet iemand inmiddels of de Honey app al werkt met de Netatmo modulerende thermostaat?

1 Like

Ik zie geen melding van een update,

Wil je de vraag bij Athom support stellen aangezien ik hier geen update heb gezien vanaf ~jan 2022
Graag ook hierop melden als je een update hebt. [APP] Netatmo - Same home, just smarter. (by Athom) - #192 by martinko

Helaas niet, ik heb dit al meerdere malen aangegeven bij Athom en ze zouden het verwerken, maar door omstandigheden en interne “fouten” is dit nu al al ruim een jaar later nog niet verwerkt :slightly_frowning_face:

Zou je ook een aanvraag bij Athom willen doen onder het motto “vraag en aanbod”

Ik ben hier ook achter gekomen nadat ik de thermostaat aangeschaft en aangesloten had. Best vervelend want het levert mij ook dezelfde bug op als ik de Netatmo kranen aanstuur in een flow.

Contact met Athom en de melding gekregen dat ze hier op dit moment niet aan werken of tijd voor hebben ivm de nieuwe producten. Ik kreeg de tip om ook bij Netatmo aan de bel te trekken.

Niet blij mee. Er is een workaround…sort off…via HomeKit maar de automatisering is wel meer beperkt.

1 Like

Vervelend, bij mij hebben ze juist voor de lancering van de nieuwe pro bekend gemaakt dat ze een intergratie zouden gaan maken, maar of ik daar mee wou ondersteunen door toegang te geven tot mijn installatie.

Alleen sinds dien is het stil :disappointed:

Uit nieuwsgierigheid, hoe heb jij de work around gemaakt via HomeKit? Dan heb je de thermostaat toch niet als apparaat in Homey?

Wel teleurstellend wanneer je zoiets toezegt en het dan niet doet…vind de hele communicatie er omheen ook onduidelijk en je zou meer verwachten van een “officieel” ondersteunde app.

De workaround is simpel: gewoon toevoegen binnen HomeKit en meer niet. Ik expose de sensoren dan vanuit Homey naar Homekit zodat ik nog iets van automatisering kan doen maar het is een stuk beperkter (vind de automation binnen HomeKit niet zoveel voorstellen eigenlijk).

Hey,

Ik kan nergens vinden of de Modulerende Thermostaat van Netatmo ook werkt met Homey. Zelf krijg ik het niet geïnstalleerd maar wellicht is het omdat ik nog geen bridge heb. Als dit niet mogelijk is zal ik ook niet de bridge of pro versie aanschaffen.

Groet,

Bart

Connect your Netatmo products with Homey to open up a whole new world of automation.
Homey seamlessly connects with your Netatmo Security cameras, the Netatmo Thermostat and the Netatmo Radiator Valves.
Connect the Netatmo Weather Station & accessories to Homey and log to Homey Insights for a complete smart home

image

Hmm… verder gezocht en nergens een concrete JA gevonden,
[APP] Netatmo - Same home, just smarter. (by Athom) - #244 by Steven_Bareman
en ook het Topic waar @robertklep naar wijst,
Graag bij Athom Support melden aangezien dat ook hun prioritering om het op te lossen kan beïnvloeden.

Ik wel.

1 Like

Helder, dan wacht ik even met de pre-order totdat de app de Modulerende Thermostaat volledig ondersteund. Bedankt voor het antwoord.

Volgens App store Cloud Connected dus geen Bridge nodig, zou dus ook met de gratis Homey Service/App moeten werken (Limited tot 5 devices indien geen Subscription)

Als je wilt wel even Support ticket aanmaken bij Athom, dan weten ze waar er vraag naar is.

1 Like

De vraag stamt van november 2021, dus ik denk niet dat de kans erg groot is dat er op afzienbare termijn ondersteuning voor gaat komen.

1 Like

Klopt helemaal, heb de vraag al zo vaak vriendelijk gezocht, maar de prioriteiten liggen helaas niet op deze app…… :pensive:

Ps er is een workaround als je ook radiatorknoppen heb, maar is geen 10

Ondertussen is er een app waarbij de modulerende thermostaat (en meer) wel ondersteund wordt. Zie Bticino/Legrand/Netatmo App for Homey | Homey

2 Likes

Super! Dank je wel voor je bericht :grinning:

1 Like