Neo coolcam deursensor snel batterij leeg

Goedendag homey vrienden,

Ik ben al een tijdje bezig met mij z wave netwerk op te bouwen in huis en dit gaat veder prima, alle dimmer 2 modules van fibarro mooi weg gewerkt achter puls schakelaars, nu heb ik een stuk of 10 zwave fibarro dimmer 2 modules in me huis ingebouwd op elke verdieping wel iets (wel een aardig goed mesh netwerk in huis op gebouwd al), nu zit ik met het volgende probleem een van de Neo coolcam deursensor die super snel leeg loopt, :worried: veder werkt deze prima als de batterij vol is maar hoe kan het dat de batterij al binnen 24 uur leeg is ? Terwijl de rest van de 8 Neo coolcam deursensoren wel prima werken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing. :smiley::+1:

Denk dat je even de leverancier moet contacten. Lijkt me een probleem van de sensor zelf.
Ik heb er 6 en die werken allemaal een jaar of langer op 1 batterij. Zelfs degene in de schuur in de kou.

Ik ga is proberen een goed werkende sensor op de plek te monteren van de snel leeg lopende sensor, ik denk dat deze het zelfde probleem gaat geven maar we gaan het zien, de locatie van de snel leeg lopende sensor is wel het verste weg van de homey maar dit moet geen problemen zijn met een goed mesh netwerk wat ik wel in huis heb. Wat is de afstand van de schuur sensor naar de dichtstbijzijnde 220v nodel of homey? Petervdk

12 meter met hr dubbel glas ertussen. Directe connectie met Homey.

Oké peter, die van mij zit zekker wel 20 meter van de homey met 2 verdiepingen er tussen, de homey staat op de 2e en de sensor begane grond, er zitten wel genoeg 220v modules tussen. ik heb soms het vermoeden dat de sensor continu aan het zoeken is naar een 220v modul, de dichtstbijzijnde module 220v zit 5 meter er van af, het lijkt er op dat door het zoeken de batterij snel leeg loopt, of deze theorie klopt weet ik ook niet zekker :smile:. Ik ga vanavond even puzzelen met een andere sensor ik hou je op de hoogte. :+1:

1 Like

Goedenavond Peter,

Na het uit wisselen van de sensor 2 dagen geleden moet ik zeggen dat de nieuwe sensor tot nu toe geen problemen geeft, de batterij blijft 100% en het ontvangst is ook goed.
Inmiddels heb ik de oude sensor in de prullenbak gegooid. :smile:

Bedankt voor de informatie en hulp.

1 Like

Heb je hem van Ali? Mailtje naar de verkoper wil nog wel eens helpen, Dan krijg je vaak een nieuwe, al dan niet met korting… :wink:
Als je hem bij een NL shop vandaan hebt zit er misschien nog garantie op…

De sensor is wel van Ali :smile: lekker goedkoop, ik heb wel eerder met een ander sensor problemen gehad en deze kreeg ik ook wel vergoed bij onze Chinese vrienden.

Goedkoop is niet altijd goed maar ja als het werkt dan werkt het. :smiley: Ik ga is kijken of ik de sensor nog vergoed kan krijgen.

Bedankt voor de informatie en hulp. :smiley::+1:

1 Like

mijn motion sensor is ook vrij snel leeg, 2 a 3 maanden.
Ik vraag me af waarom de motion niet uitgezet kan worden en pas ingeschakeld kan worden als je het alarm erop zet?

Als het een Coolcam sensor is, dan zou je de motion sensor uit moeten kunnen zetten: