Navimow i108e in homey

Hi,

Sinds kort is het mogelijk om de Navimow i108e toe te voegen in home assistent. Technisch is het nu dus ook mogelijk om een app voor Homey te bouwen. Is iemand dit al gelukt of toevallig mee bezig? Of heeft iemand de Navimow via home assistent in Homey kunnen toevoegen?

Groet,
Peter

Er is al een app-verzoek gedaan voor Navimow.

Ik heb dit zelf ook bekeken, maar de Android app voor Navimow werkt niet op een Android emulator. Hierdoor is het voor mij onmogelijk om hier een Homey-app voor te bouwen.

Klopt inderdaad, alleen sinds kort is er een open-source SDK op GitHub. Wellicht kan daar wel iets mee gemaakt worden voor Homey?

Hey Peter,
ik ben zelf nu een app voor homey aan het bouwen, tot zo ver krijg ik mijn H1500 gekoppeld, enkel nu nog met een losse accestoken welke ik uit HA trek.

ik hoop deze week de oauth voor elkaar te krijgen zodat het handmatig invoeren van de token niet nodig is, deze werkt helaas ook maar voor een aantal uur.

ik zal later deze week nog een update gaven of het gelukt is.

fyi, ik probeer de app zo te bouwen dat alle type navimow grasmaaiers werken

@PeterHomey @smarthomesven
als jullie mijn app willen testen:

houd er rekening mee dat nog niet alles 100% netjes en vlekkeloos werkt, maar jullie input zou welkom zijn

Dat is heel goed nieuws! bedankt! Heb hem geïnstalleerd. Kreeg de robot niet toegevoegd in de mobiel app, maar wel via de web-based Homey omgeving. Ik ga hem de komende tijd testen.

ik zal eens kijken waarom dit niet werkt via de mobiele omgeving, dank voor de tip!

Heb de test versie geinstalleerd (via web interface) en zonder problemen mijn i105 kunnen toevoegen. :clap:

Zojuist ook mijn Navimow LiDAR Pro toegevoegd. Via de mobiele app lukte het niet, via de webinterface wel, bij de tweede poging.

Ter info: zojuist zag ik ook een app in de store die (misschien) wat verder is, Navimow | Homey. Daar werkte het installeren via app direct en goed.

ah ik zie dat ik te langzaam ben en een ander mij heeft ingehaald :wink: helaas

@PeterHomey @Peter_Hendrix @Bebopper @smarthomesven
Ik zal mijn project staken gezien Homey geen twee apps voor hetzelfde merk + productgroep toe staat. Toch bedankt voor het vertrouwen!

Hopelijk worden de oudere Homeys ook ondersteund.

Helaas kan ik de Navimow app niet installeren op mijn Early 2019 Homey Pro.

Wellicht kan @Lemonade iets voor je betekenen, hij heeft de app gemaakt welke in de store beschikbaar is :wink:

De programmeer taal waarin deze app gemaakt is (Python) wordt niet ondersteund op de Homey 2019. Zou hem nog best om willen schrijven maar dit zegt meer over Homey’s support van de 2019 modellen. Weet ook niet welke node versie daar op draait of die wel beetje bij de tijd is.

Misschien tijd voor een upgrade? :slight_smile:

Vanaf Homey firmware 12.9.0 draaien alle Homeys op Node 22

@Luchtfiets doet mijn test variant het wel op jouw homey? mijn app is geschreven in Typescript en zou geen belemmering met homey pro 2019 moeten hebben. (mits je homey op firmware 12.4.0 of hoger draait.

De Navimow app wordt niet geïnstalleerd.

Je testvariant ook niet.

Helaas.

Mijn Homey 2019 draait op 13.1.2

Peter

Super dat er nu ook een app voor Navimow is.

Is het ook mogelijk dat er een flow kaart wordt toegevoegd voor het maaien van een bepaalde zone? Dit zou een mooie toevoeging zijn voor de app.

Ik kon op het forum niets over deze app in het Engels vinden (?!). Ik wacht ook op de functie om de robot naar een ‘specifieke zone’ te sturen.