Namron dimmere og HomeKit

Jeg har en rekke Namron dimmere og brytere i tillegg til Hue-lys via Hub. Alt dette (og mere til) er i HomeKit via Experimental HomeKit. NÄr jeg slÄr pÄ lys i Home-appen blir lys via Namron slÄtt pÄ med 100% mens lys fra Hue blir slÄtt pÄ med «last state». Noen som vet om en mÄte Ä fÄ til Namron dimmerne til Ä slÄs pÄ med «last state» i Home? Via bryterne funker det helt fint. :smiley:

Hvis ikke dimmerne har noen konfigurasjon for dette, sÄ kan du jo prÞve Ä lage en variabel under logic per dimmer som alltid oppdateres nÄr lysstyrken endres, og sÄ «nÄr dimmer skrus pÄ sett siste lysstyrke»

Det fungerer fint nÄr jeg slÄr pÄ lys pÄ enten fysisk pÄ Namron bryter (flow) eller i Homey-appen. Det er bare i Hjem (HomeKit) det blir 100 % lysstyrke.

Hmm du har rett. Jeg har ikke lagt merke til det fÞr, for jeg styrer individuelle pÊrer veldig sjelden. De fleste pÊrene her er pÄ Hue-huben, og der oppfÞrer det seg ikke sÄnn fra HomeKit. Og som du sier gjÞr det heller ikke det i Homey-appen. SÄ det er nok HomeKit-integrasjonen i Homey ja. Bruker du den innebygde eller HomeyKit?

Jeg bruker den innebygde. Vurder Ä teste ut HomeyKit om den kan lÞse det. Har laget en del stemninger i HomeKit og jeg orker nesten ikke lage alt pÄ nytt med mindre det lÞser problemet. :joy:

Hei, Jeg har begynt Ä bruke Homey Bridge og har sensorer pÄ alle dÞrer og vinduer, samt bevegelse sensorer i stÞrre rom og vil gjerne sette opp et alarmsystem som slÄr seg pÄ nÄr jeg gÄr og legger meg.
NÄr jeg lager et Flow system med en av sensorene sÄ virker alt fin, men nÄr jeg legger til flere sensorer sÄ virker ingen ting. Er det noen som kan gi meg et eksempel pÄ hvordan dette kan gjÞres?
Beklager Ä bryte inn i en annen diskusjon, men sÄ at det var noen norske her.

Det er eget norsk underforum her: 🇳🇮 Norsk (Norwegian) - Homey Community Forum Ellers er det bra med folk pĂ„ Facebook-gruppen. Men de burde heller vĂŠrt her :roll_eyes:

Tusen takk for info, sjekker her, ser ut til Ă„ vĂŠre mye Ă„ lĂŠre.

Men siden du spurte, hvordan legger du til flere sensorer? I en vanlig flow kan du bare reagere pĂ„ en hendelse fra Ă©n enhet. Men i dette tilfellet burde du kunne bruke “en sone ble aktiv”, hvis det er sĂ„nn at du har flere bevegelsessensorer i samme sone. Ellers gĂ„r det fint Ă„ lage Ă©n flow som gjĂžr det som skal skje nĂ„r alarmen utlĂžses, og sĂ„ kalle den flowen fra en flow du lager for hver sensor.

Takk for det, jeg tester det ut. Har holdt pÄ med «smart hus» ting i mange Är, litt nerd pÄ data og tester nÄ ut Homey Bridge

Mvh

Yngvar Halvorsen

Sandefjord

Hei, jeg har slitt med flere typer dimmere.
Om du ser pÄ bryteren i Homey sÄ har den 2 funktioner 1 for av og pÄ og 1 for dimmeren.
NÄr Homeykit populerer den til Homekit sÄ fÄr den kun dimmeren.
Om du kun slĂ„r pĂ„ bryteren i Homekit sĂ„ fĂ„r den puls PÅ og 100% dimming.

MÄten jeg har lÞst dette pÄ er:

Om Dimmeren ikke har noen gode flow kort sÄ har jeg ved Ä bruke virtual devices appen skapt en bryter sÄ skapt en flow. NÄr du slÄr pÄ bryteren. SÄ Dim xx til en variabel.

Om dimmeren har flowkort for PÅ sĂ„ har jeg skapt en tilsvarende flow som over.

For meg har dette fungert godt med Homeykit og Homekit.