Naar default warm licht TRÅDFRI Led-lamp E27 600 lumen, draadloos dimbaar, kleur en wit spectrum opaalwit

Hoi,
Weet er hier iemand hoe je via een flow deze lamp in dezelfde setting krijgt als dat je deze voor de eerste keer “opstart” ?
Dus zoals het licht is als je hem in de fitting draait en niet vie homey aanstuurt.
Bedankt!

Ik volg…

Ik snap de vraag niet helemaal denk ik. Het lijkt mij er op dat je wilt weten wat de kleur temperatuur is van een orginele IKEA lamp als je hem voor de eerste keer aan zet. Zou je mij kunnen vertellen wat je daar precies mee wilt? Het was nou juist zo fijn dat de lamp, na een stroom uitval, terug gaat naar de temperatuur en helderheid waar hij op uitgezet was. Aan Willem-Jan’s reactie te zien ben je niet de enige iig. Wat is precies de bedoeling?

Sorry!
Ik had de verkeerde lamp in de kop gezet, het gaat om de gekleurde RGB lamp.

TRÅDFRILed-lamp E27 600 lumen, draadloos dimbaar, kleur en wit spectrum opaalwit

Als je deze aanzet via een schakelaar dan geeft deze mooi warm wit, deze kleur kun je via homey niet meer maken nadat je een andere kleur gebruikt heb via een flow.

Ik wil een standaard flow maken als ik de lamp normaal gebruik en een andere flow met kleur voor bijvoorbeeld een film kijken modus. Het is dan niet meer mogelijk om naar deze standaard kleur terug te gaan.

Is het zo duidelijker?

THX!!!

Sorry ik heb geen Trafri maar Hue lamp, en daar voor heb je een set Tags:
image
Deze kun je dus lezen als de lamp aan is, en ook in een flow zelf op deze waarden setten,
hopelijk kun je hier iets mee.

Ik snap hem.
In 1.5.13 kon je de kleur zelf kiezen. Deze is van een 600 lumen E27. Die jij dus bedoeld:

chrome_2019-04-04_19-28-51

Dit is in 2.0.x en van een Hue lamp:

chrome_2019-04-04_19-29-03

Lijkt me toch dat je daar wel de warm witte kleur kan benaderen?

Hoi,
Dat is het idd, je kunt warm wit benaderen maar niet zo mooi als default.
Het zou mooi zijn als dit in een pre config zou zitten.
Bedankt!

Naar mijn gevoel zitten er verschillenden LED’s in deze lamp, een “RGB” en een “witte”. Bij “opstarten” brand de witte led, zodra je naar een kleur “gaat” brand de RGB, die kun je dan wel “als” wit instellen maar dat in niet de bedoeling, ik zou graag de witte LED weer laten branden, maar dat lukt alleen door “extern” de stroom eraf en erop te doen. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen het zo in te stellen dat de “origineel” witte weer brand…

Geen idee of dit inmiddels gefixt is, maar ik kwam dit topic tegen in mijn eigen zoektocht. Ik heb een manier gevonden om het op te lossen: ik heb hem voor de eerste keer aangezet en daarna opgeslagen met zone memory. Zone memory geeft me de exacte parameters als ik de staat van de lamp opsla. Die kun je daarna weer terug zetten :slight_smile:

@DvStarrenburg

Hoi Dennis, dat zou super zijn!
Ik dacht dat ik wel zo’n beetje alle Homey functies zou kennen maar van “Zone memory” had ik nog nooit gehoord. Waar vind ik dat?

THX!!!

Dat is een app! Laat de uitkomst even weten!