Probleem:
Bij het openen van my.homey.app in de browser op mijn iPhone krijg ik consequent de melding “Homey is offline. Controleer je netwerkverbinding en probeer het opnieuw.” Op mijn Mac werkt dezelfde webapp (my.homey.app) wél gewoon normaal, en de native Homey-app op diezelfde iPhone werkt ook zonder problemen.
Ik ben afhankelijk van de webapp omdat Advanced Flows niet toegankelijk zijn in de native iOS-app.
Reeds uitgesloten oorzaken:
· iPhone en Mac zitten op hetzelfde wifi-netwerk en subnet (eerste drie octetten van het IP-adres komen overeen)
· Native Homey-app op dezelfde iPhone functioneert normaal — account, cloudverbinding en algemene netwerktoegang zijn dus in orde
· Geen VPN actief op de iPhone
· Geen iCloud Privérelay (geen iCloud+ abonnement)
· Wifi-hulp uitgezet
· Privé wifi-adres uitgezet en opnieuw verbonden
· Probleem blijft bestaan in Safari privé-modus én in Chrome op dezelfde iPhone (dus geen cache/cookie-probleem)
· Homey-firmware is up-to-date
· Lokale bereikbaarheid bevestigd: rechtstreeks het lokale IP-adres van de Homey benaderen (http://[lokaal IP]) vanaf de iPhone laadt gewoon het inlogscherm
Conclusie:
Het probleem is specifiek geïsoleerd tot de webapp (my.homey.app) op iOS — niet het account, niet de Homey-cloudverbinding, niet het lokale netwerk. Dit wijst op een bug in hoe de webapp op iOS-toestellen de online-status detecteert of communiceert, terwijl dezelfde functionaliteit in de native app en op macOS-browsers wel goed werkt.
Gevraagd:
Aangezien Advanced Flows momenteel alleen via de webapp toegankelijk zijn, is dit een blokkerend probleem voor beheer vanaf mobiel. Graag inzicht of dit een bekende bug is en of hier een fix of workaround voor is.
Apparaatgegevens:
- iPhone 11: [iOS-versie 18.7.8]
- Homey-model: [Homey Pro 2026 / 13.3.0]
- Browsers getest: Safari (normaal + privé), Chrome