Motion Blinds NL

Ik kan zoals aangegeven even niet bij mijn Homey om dingen uit te proberen of een voorbeeldflow te maken (vakantie). Een groep van type rolgordijnen zou moeten werken, maar als dat niet lukt kun je altijd nog een flow maken waar b.v. in de als staat: deze flow is gestart, en in de dan voor elk rolgordijn een kaartje om deze te openen of sluiten.

Bedankt Edwin. Misschien zou je na de vakantie er nog een keer naar willen kijken. Ik ben beginnende en …….

Oh ja misschien interessant om te weten. Ik heb de motion rolgordijn buismotortjes toegepast bij de Veneta rolgordijnen na enkele aanpassingen gezien de buismotoren volgens mij standaard enkel passen in de rolgordijnen van Soluna (HORNBACH)

De Soluna is in ieder geval geschikt, maar zoals je hebt gemerkt kan de buismotor eigenlijk overal in als de buismaat niet al te groot wordt. En daar zijn tot op zekere hoogte ook oplossingen voor. Als de buis te dik wordt heb je op een gegeven moment een sterkere motor nodig, maar die zijn er ook. De motoren worden als het goed is geleverd met meer opzetstukjes voor de buis, de rubberen zijn het breedst toepasbaar. Robbshop kan eventueel ook helpen met het leveren van opzetstukjes voor afwijkende maten heb ik begrepen.

Motion Blinds heeft zojuist een nieuwe firmware uitgebracht voor de kleine witte USB Motion Bridge (versie A1.0.7_B0.1.6) die de problemen met AccessToken error en het soms verliezen van de instellingen oplost.

Ik heb sinds een paar weken motion blinds rolgordijnen. Dat werkte perfect. Ineens, sinds gisteren, doen ze niks meer met homey en ook niet met google home. Ik heb dit topic gelezen maar de laatste post is van juni en toen had ik ze nog niet. En ze hebben gewoon gewerkt.

Dat is vervelend. Ik heb een paar vragen.

  1. Diet de Motion Blinds app het wel, of ook niet?
  2. Heb je Google Home gekoppeld met de Motion Blinds app of regel je dat via Homey?
  3. Is het lampje op de bridge continue blauw, of knippert deze, zo ja in welke kleur?
  4. Kun je de Homey Motion Blinds app herstarten, een minuutje wachten, dan proberen een of meer gordijnen te bedienen en dan een diagnostisch rapport naar me sturen vanuit de instellingen van de Homey app?

1 app werkt
2 home via homey
3 lampje is blauw, continue
4 ga ik nu doen en dan volgt het rapport

Dank alvast!

Ze werken weer. Althans de spraakbesturing en in homey kan ik ook weer schuiven bij apparaten. Flow doet niks bij de test
Heb toch even rapport gestuurd.

:slight_smile: Ik was uit nieuwsgierigheid meteen al naar het rapport aan het staren en dacht, vreemd: je zou zeggen dat het allemaal werkt… Dat klopt dus. Fijn om te horen dat het weer werkt, mocht er nog gekke dingen gebeuren dan hoor ik het wel.

Dat de flow niets doet bij de test is vreemd, maar als de rest wel werkt denk ik dat dat iets is dat je bij Athom moet melden. Ik zie geen verschil tussen test en echt.

Wat ontzettend fijn, die snelle hulp! Dank je wel!

Martine

1 Like

goedemorgen Edwin.

Is er iets aan de hand met de blind motion app?

Ik heb nu 2 ochtende achter elkaar dat de rolgordijnen niet open gaan.
Gisteren de usb stick er even uit gehad en er weer in gedaan.
Daarna hadden we de rolgordijnen geopend met de afstandsbediening. Ze zijn gister avond wel netjes weer dicht gegaan. Alleen vanmorgen gingen ze weer niet open.

Ik heb een diagnostics report gemaakt:
523831f9-be82-46ed-b595-24f5b23c70a9

Ik heb ook problemen met slide en hue. Afgelopen weekend ging wintertijd in. Alle systemen moeten nu blijkbaar weer bijkomen van die totale tijdverwarring :wink:

is daar nog iets aan te doen?
had het idee dat ze zondag en maandag wel gewoon werkte?

zomertijd afschaffen: https://zomertijdafschaffen.petities.nl/

1 Like

Vervelend. De kans dat het aan de wintertijd ligt is, in ieder geval voor de app, niet zo groot. De vraag is waar het precies misgaat. De logfile laat niet zoveel spannends zien wat dit zou kunnen verklaren. Als het echt aan de wintertijd ligt dan is Atom/Homey zelf waarschijnlijk zelf in de war, maar dat verwacht ik niet. Dat is te controleren met een notificatie in je flow die kan aantonen of je flow wel of niet loopt.

De belangrijkste vraag is wat de kleur is van de led op de hub. Als het niet werkt, is de led dan blauw? Zo nee dan zit het probleem in de hub, die is dan de verbinding kwijt. Controleer in ieder geval in de officiële Motion app of je de meest recente firmware hebt. Controleer ook of er b.v. problemen kunnen zijn met je wifi. De kleine usb-hub is daar gevoelig voor.

Brandt het lampje wel blauw en doet de originele motion app het wel dan zit het probleem waarschijnlijk in de verbinding tussen de Homey Motion blinds app. Dan moeten we verder kijken in de settings en/of uitgebreidere loggging.

Dat de afstandbediening werkt zegt iverigens heel weinig. - die praat rechtstreeks met de gordijnen zonder tussenkomst van de hub of Homey.

Hoi Edwin.

Sorry voor de late reactie.
Het werkt allemaal inmiddels weer top.

dank voor de snelle reactie.

Fijn te horen dat het weer werkt!

Helaas kan ik zelf deze app niet meer ondersteunen. Gelukkig is @TedTolboom bereid de app over te nemen.

2 Likes

Ik ben verschillende Brel bi directionele rolgordijnen op accu verbonden met dd1554 hub. Met de homey Brel home app reageren de rolgordijnen maar 1 keer, erna niets meer. Daarom de Motion Blinds app. Deze werken behoorlijk goed, ik krijg alleen geen update door in Homey als de rolgordijnen met de afstandsbediening zijn bediend. Wel als ik ze activeer via Homey en stop met de afstandsbediening komt er na 60sec een update door. Is er een manier om een update op te vragen?

Ik heb in de app geen ip omdat ik niet kan terug vinden welk het juiste is. Ook de Motion Blinds Android app lukt niet om met de hub te verbinden.

hallo mensen,

Sinds vorige week een Homey pro in huis en de boel aan het koppelen.
ik krijg de volgende melding als ik de plissegordijnen wil koppelen.

De gordijnen staan wel in de app van motionblinds maar niet vindbaar in homey pro.