Eve MotionBlinds - bridge nodig?

Hallo allemaal,

Een pre-newbee vraag hier.
Ik heb nog geen Homey, maar wil er voor mijn nieuwe (bestaande) huis wel 1 aanschaffen. Ik ben me nu dus aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden.

Eén van mijn wensen is om smart rolgordijnen op te hangen.
Ik zie dat er verschillende systemen te verkrijgen zijn en ben gestrand bij Eve MotionBlinds, die lijkt het meest voorradig en keuze te hebben.

Op de site van Motionblinds lees ik over Eve Motionblinds het volgende:

Door de ondersteuning van Bluetooth en Thread kunnen alle gezinsleden verbinding maken via Apple HomeKit, en zodra Matter beschikbaar komt voor Eve MotionBlinds, via hun favoriete smartphone of spraakassistent waaronder Apple Home, Amazon Alexa, Google Home en Samsung SmartThings.

en

Eve MotionBlinds motoren werken al met Apple HomeKit en zijn ontworpen om Matter-over-Thread te ondersteunen. Hierdoor kunnen ze, zonder dat er een bridge voor nodig is, binnenkort verbinding maken met elk smart home-ecosysteem waarin een Thread border router aanwezig is.

Op dit forum zie ik dat MotionBlinds wel gekoppeld kunnen worden met Homey, maar dat hier wel een Motionblinds-bridge voor nodig is.
Klopt dit nu nog steeds met de Homey-Pro? Ik lees namelijk ook dat Matter en Thread wel ondersteund (gaan) worden.

Kort samengevat is mijn vraag dus eigenlijk: is het nodig om een Motionblinds-bridge te kopen als ik wil connecten met Homey?

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Vast bedankt.

Voor nu wel, ja, want de Matter implementatie van Homey ondersteunt (nog?) geen rolgordijnen. Of Homey in de toekomst rolgordijnen via Matter of Thread gaat ondersteunen is onbekend.

1 Like

Thx voor je snelle antwoord Robert!