MiLight Miboxer controller aansturen > Gledopto zigbee pro+ gekozen

Ha homey hobby-isten,

Tijdens renovatie van onze woning heb ik alle verlichting modules van Fibaro op een net aangekochte Homey Pro (2023) aangemeld. Dit werkt prima. Ben net begonnen dus nog geen spannende flows ed gemaakt, zit in de start up fase :slight_smile:

Nu wil ik een plafond ledstrip RBGCCT + keuken led strip Dual White aansturen via MiBoxer controllers.
Deze werken via 2.4 RF (voor remote) & ook op Zigbee 3.0

Zigbee wordt ondersteund door de Homey pro, maar ik vind geen MiLight of Miboxer bij apparaat toevoegen. Hoe kan ik deze nu aansturen?

Ik kan hier helaas geen duidelijke, en/of recente info over vinden.

De items voor de gekleurde led strip:

Led strip kleur
ledprofiel.nl/prime-ledstrip-rgb-cct-color-dual-white.html
Voeding
ledprofiel.nl/ultra-dunne-constant-voltage-voeding-dc-24-volt-10.html

Controller Miboxer 3 in 1 Zigbee 3.0 + RF 2.4G RGB/RGBW/RGBCCT Dimmer Controller

Voor basis functies als Aan/Uit, moet je dat apparaat als Homey zigbee apparaat kunnen toevoegen:

Zonder eerst een app te selecteren dus.

Thanks, ja dat zag ik. Zigbee 3.0 zal best werken, zou voor de gein best eens een MiBoxer willen testen maar heb nu Gledopto zigbee pro (5in1) besteld.

Ik had precies hetzelfde idee als jij en dus ook een zelfde soort led en controller aangeschaft. Het hangt nog niet, maar heb de miboxer 3 in 1 wel aan de hue bridge kunnen toevoegen en dat lijkt ook goed te werken via Homey.

1 Like

Ondertussen de Gledopto zigbee pro+ aangesloten. Toevoegen in Homey Pro zonder problemen.
Wordt herkend als type gl-c-008p

Even een update hier.

Ik heb onderussen een tweede zigbee pro+ aangeschaft en wilde deze toevoegen.
De Gledopto wordt gevonden, maar heeft vervolgens wederom timeouts.

Wat me opviel is dat dezelfde unit nu niet als gl-c-008p maar als een ander type herkend werd.

Door deze nu toe te voegen als gl-c-008p (even zoeken naar de juiste unit, want type wordt in de beschikbare devices list niet aangegeven) werkt de zigbee pro + naar behoren.