Is het iemand gelukt om de meterstanden van de nieuwe energie dongle naar computer te sturen met desktop device?
Maar wat heb je eraan, als je enkel een ‘desktop notificatie’ kunt sturen?
Exporteren naar bv Excel is dan misschien handiger.
Kan o.a. met deze apps:
Archive Insights
Google Sheets
@Ron_van_t_Hoff
Ik exporteer iedere uur de meterstanden naar een google sheet
Met de het datum, tijd, kwh, m3 en dynamische prijs p/KWh, statitische prijs, gas prijs.
Hier laat ik daarna op een appart tabblad de calculatie/vergelijk lopen
Hiermee controleer ik de factuur, maar ook of nog steeds dynamische lonend is tov een vast contract.
Is wel goede interne vergelijk, waar bij ik tracht ook te sturen op verbruik.
Sheet loopt natuurlijk wel uit de klauw
Ik had een proefje lopen met ieder kwartier (voor toekomst) maar dan slaat Homey er nog wel eens eentje over. (why kan natuurlijk ook aan google sheet liggen)
Johan,
Dit is precies wat ik zoek,heb al jaren een Windows visual studio toepassing die dit via een Vera controller en een slimme kabel ophaalde.na een meterwissel werkte het niet meer. en heb ik afscheid van mijn oude Vera genomen. gisteren de Homey energie dongle ontvangen. Heb nog geen idee hoe ik deze cijfers naar mijn PC kan krijgen en zou daarbij wat hulp kunnnen gebruiken
Met de Archive Insights app kun je een selectie van insights entry’s exporteren.
Alle numerieke waarden van bv de Energy dongle worden naar insights geschreven, en zijn zo dus beschikbaar.
Het is me toch gelukt om met een flow de gewenste data uit de energie dongle op te halen en te gebruiken in mijn Windows toepassing , heb het gisteren werkend gekregen en mijn visual studio toepassing aangepast.tussn 8 en 23 u haalt hij elk kwartier de meterstanden op en zet dit in een tekstbestandje. Mijn vb toepassing haalt het op en gebruikt de cijfers voor diverse manupilaties ,verbruik per nacht,dag, enz hierbij is alleen mijn fantasie de beperking.dus ook met veel zon de grootverbruikers aan zetten en andersom de gebruikers uitstellen.
Door het als tekst naar pc te sturen is het te gebruiken voor manupilatie