Meten en verwerken van een tijdspanne

In mijn badkamer heb ik een elektrische vloerverwarming van 400Watt waarvan ik het gebruik (dus de tijdsduur) wil meten. De verwarming kan via een flow aan en uit worden gezet. Hoe kan ik de tijdsduur meten en in een variabele uitdrukken waarmee gerekend kan worden?
Ik heb veel apps geprobeerd als Timer, Chronograph en Device Capabilities, maar ik kom er niet uit. Wie weet raad?

Mooiste zou natuurlijk zijn als je een bijvoorbeeld shelly 1pm oid er tussen kunt zetten zodat je weet wanneer de verwarming aan is, en je kunt gelijk je verbruik zien😇

De app “Better Logic Library”

Je moet het denk ik zoeken in de buurt van:
Toegevoegd: #DD (dag), #MM (maand), #JJJJ (jaar), #HH (uren), #mm (minuten) #SS (seconden) toegevoegd als gereserveerde woorden naast timenow in de wiskundestromen. U kunt nu bijvoorbeeld #HH toekennen aan een variabele om de uren te krijgen. Ook heb ik timenow veranderd in #timenow voor consistentie.

Misschien niet meteen de oplossing die je vraagt, maar wel de oplossing voor je wens achter je vraag?
Al eens naar de app Power By The Hour gekeken? Daarmee kun je op elk gewenst apparaat (met vermogen en/of energie) een power summarizer maken, die alles vwb energieverbruik en kosten voor dat apparaat voor je bijhoudt.

Bedankt!, Power by the hour geprobeerd, lukt niet omdat de vloerverwarming (Heatit Controls) in Power by the hour niet voorkomt :disappointed_relieved: Hierin staan alleen apparaten die vwb energie aangemeld kunnen worden. Ik kan wel aangeven op welk tijdstip de vloerverwarming aan en uit moet slaan dus wellicht lukt het me met BETTER LOGIC.

Klopt, maar dat gaat niet😥.

Weet je het zeker? Ook niet met de algemene HOMEY_ENERGY_DEVICES_Power? Daar kun je volgens mij zelf je vermogen heen sturen. @Gruijter jij tips voor @Jan_Vollebregt?

als Heatit geen vermogen of energie meet, kan PBTH er niets mee. Maar je zou wel iets in elkaar kunnen knutselen.

  1. Maak een virtueel apparaat aan via de app Device Capabilities. Geef het een capability ‘measure_power’.
  2. Vul die power met 400w als hij aan staat, en met 0w als hij uit staat.
  3. voeg het virtuele apparaat toe aan PBTH

Vanaf dat moment houdt PBTH het totale verbruik en kosten voor je bij.

1 Like

Het knutselen lukt mij niet: het virtuele apparaat toevoegen aan PBTH lukt niet

Als ik het goed heb ga je in de Homey app naar:
Apparaten, +, Nieuw apparaat, Power by the Hour, power summarizer, installeren,
nu moet je je eigen virtuele apparaat kiezen en dan op Ga door klikken.
Dan zal hij er bij komen in de app.
Moet je wel je virtuele apparaat gemaakt hebben met de Device capabilities measure_power.