Met Homey Pro nog 3th party bridges nodig?

Op dit moment heb ik een losse Hue bridge (voor de lampen), Zigbee hub (voor smart plugs en temp. sensoren) en Somfy Tahoma Switch (voor de screens). Liever heb ik 1 centrale hub waar ik alle devices mee kan connecten. Is dat mogelijk met een Homey Pro?
En dan ook nog met lokale aansturen oftewel als mijn internet eruit ligt en het wifi netwerk nog in de lucht is dat alle devices nog zijn uit te lezen en aan te sturen. Volgens mij doet de hue bridge dat wel maar bij de zigbee hub gaat dat via de Cloud.

1 Like

De officiële Hue App vraag de Hue Bridge:

maar Hue lampen kun je ook rechtstreeks met Homey koppelen, eventueel met extra ondersteuning van de Community app: Philips Hue, without the bridge App for Homey | Homey

resterende Zigbee Temperatuur sensoren eventueel met ondersteuning van Apps voor de betreffende merken (Zoek zelf even in de App store voor ondersteuning)

Somfy is gesloten (iig m.b.t. I/O Connect )
en alleen Somfy RTS App for Homey | Homey kan zonder Tahoma bridge
maar de Tahoma bridge kan eventueel (via Cloud) Somfy TaHoma & Connexoon App for Homey | Homey gekoppeld worden voor wat niet direct kan.
En alles kun je vanuit één app van homey bedienen.

Of het allemaal lokaal werkt zonder Internet, dat hangt af van veel:
beetje oud en er is al weer veel verandert, maar kijk even hier Homey's Offline capabilities tested! [v2.0.0-rc.x]

een nieuwe test met de laatste App versie en laatste Homey Firmware zou ook wel andere resultaten kunnen geven, als het goed is zijn er een aantal zaken inmiddels verbetert.