Maximale temperatuur instellen in radiatorzone

Ik wil met slimme radiatorknoppen en radiatorzones maximale temperatuur in een zone instellen. Tado alleen kan dat niet, blijkt voor mij uit allerlei topics.
Is het mogelijk om voor een klimaatzone de maximale verwarmingstemperatuur in te stellen op bijvoorbeeld 20 graden?
Situatie:
we hebben kinderen die ook zelf weten hoe ze de knoppen kunnen bedienen. Ik wil dat hun slaapkamers op bepaalde moment maximaal tot 20 graden kunnen worden verwarmd, ook al stellen zij zelf de knoppen hoger in.
Kan dit met Tado? In combinatie met Homey? heb ik dan nog iets anders nodig?

Als het kinderslot is geactiveerd, negeert tado° alle wijzigingen die handmatig worden aangebracht op je slimme radiatorthermostaat. Dit zorgt ervoor dat je verwarming werkt zoals gepland, waardoor je comfort en energiebesparing behouden blijven.

  • Kindervergrendeling activeren
    Om de functie te activeren, doe je het volgende in je app:

  • Ga naar Instellingen > Kamers & apparaten,

  • selecteer de slimme radiatorthermostaat die je wilt vergrendelen en

  • zet Kinderslot aan.

  • Herhaal dit voor alle slimme radiatorthermostaten die je wilt vergrendelen.
    Childlock _activation


Met Homey kun je dan de thermostaatknoppen nog steeds instellen op gewenste temperatuur.

1 Like

thanks! dat is zeker al een deel van de oplossing.

Ik zoek alleen een manier waarop de verwarming wel lager gezet kan worden, dus uit wanneer de kamer verlaten wordt. Maar dus niet hoger dan een bepaalde temperatuur.
Een deel van mijn huis gebruik ik als appartement. De huurders zetten het liefst de thermostaat op 24 en zitten dan met tshirt in de keuken. Daarom wil ik daar een maximum in kunnen stellen, en wel hen in de gelegenheid stellen om de thermostaat lager te zetten wanneer ze er niet zijn of het juist kouder willen hebben.

Geofencing werkt dan niet want hun mobiel is niet verbonden met het netwerk.

Monteer een aparte thermostaat aan de muur, die de gebruikers kunnen instellen. En via een flow en de nodige logica stel je thermostaten op de verwarming in. Volgens mij heb je dan alle vrijheid om de boel te regelen.

Ik heb af en toe wel eens dat de thermostaat vanzelf de temperatuur aanpast.
Deze zit gekoppeld aan een Homewizard en de Heatlink.
Ik heb een flow gemaakt waarbij de temperatuur weer teruggezet word naar 16 graden als de temperatuur tussen 23:00 en 6:00 hoger gezet word dan 17 graden.
De temperatuur is 's nachts ook wel eens automatisch naar 20 graden gegaan en dat is toch echt niet nodig.

Dat kan zeker

Telkens als de temperatuur hoger dan 20 graden wordt gezet zal Homey hem terug regelen

2 Likes