Matter Philips hue

Heb nu hue in de Homey pro met zigbee gekoppeld. Moet ik nu eerst de Philips hue app verwijderen ?
Anders krijg ik alle hue lampen e.d. dubbel bij mij apparaten. Heeft iemannd hier al ervaring mee

1 Like

Even er vanuitgaande dat je de “Hue mét Bridge app” bedoeld:
Het zit iets anders in elkaar: De Hue bridge is via wifi met Homey gekoppeld, de Hue apparaten zelf zijn via zigbee met de Hue bridge gekoppeld.

Deze howto hieronder, vermeldt in ieder geval dat je de Hue app moet verwijderen, en dan daarna de Hue bridge via Matter moet opzoeken en koppelen.
(Als je de Hue app verwijderd, verdwijnen ook de via Hue zigbee gepairde apparaten)

Heb je nu best veel Hue apparaten in Homey, dan kun je je flows vrij eenvoudig repareren middels dit mooie script

1 Like

Ik heb later de originele Hue met bridge app weer toegevoegd zodat ik de temperatuur van motion sensors met een decimaal kan uitlezen. Dat ging niet in matter.

Het kan dus wel samenleven met Matter dus je zou kunnen proberen de Hue met bridge app te behouden voor een gemakkelijkere overgang.

1 Like

Dank voor je duidelijke uitleg

Als je geen specifieke reden hebt om Matter te gebruiken, dan zou ik het niet gebruiken. Ik heb allerlei problemen met Apple HomeKit en Hue Matter gehad. Hue zelf werkt perfect, daar kan echt niets tegenop. Geen Matter, geen Homey.