Als eerste TOP voor de hulp, heb 3 Lilygo’s aan 3 Accu’s hangen en via jouw app @Rob_de_Boer zie ik de waardes.
Kan je al commando’s sturen ? om te laden en te ontladen? ik zag wel “Dan” kaartjes met “set energy charge en discharge” maar ik zie als ik die uitvoer niks gebeuren?
Ik ben aan het testen met handmatig laden via cards, maar af en toe zet ie niet alles nog (je moet meerdere dingen doen, en die lijken time critical of ik doe iets fout :))
De aanpassing die jij noemt, zijn de maximale laad en ontlaad waardes, ik heb bv maximaal laden op 1500w staan (ipv 2500), dus hij zal altijd 1500w of lager gaan laden, omdat ik icm met auto en andere dingen, de stop/groep van 25a niet wil overbelasten…
Hopelijk heb ik dit weekend (op vakantie kon ik niet goed testen) om de laatste testen te doen en de update live zetten.
Laat ik het anders vragen, wat zouden jouw dan kaarten moeten doen? is het dan als je manueel een max waarde in stelt je dan met de schuifbalk van 0 tot de maximale ingestelde waarde kan gaan?
Heb alleen een vraag ism jouw gemaakte app, wat stel je dan in de app in? (MQTT Broker werkt) Ik heb 3 accu’s op 3 aparte groepen, allemaal aan hun eigen fase.. Het zou ook mooi zijn dat de app kijkt naar de slimme meter mocht je zonnepanelen hebben en je levert terug dat hij dan niet naar de energie prijs kijkt maar bijvoorbeeld dan ook gaat laden.
Voorbeeld:
De zon schijnt en je levert terug, dat je een instelling in de app hebt waarbij je aangeeft wat de drempelwaarde is van teruglevering voor het laden van de accu’s. Stel je zet handmatig de accu op laden 1000W dat je dan kan zeggen bij een terug levering van 1100W mag de accu met 1000W gaan laden.
En heb je nu geen zon en teruglevering, dat je een drempelwaarde kan aangeven voor de energieprijs waarbij je aangeeft ga maar laden.
Met jouw app kijkt hij naar de energie prijzen, ik zag ergens staan dat als je geen Tibber hebt er 0,15 bij op telt, kan je die afwijking ergens in jouw app toevoegen?
In MQTT Broker heb ik 3 gebruikers voor elke accu 1
Maar in MQTT Client kan je maar 1 gebruiker toevoegen, heb die van Accu 1 er maar in gezet, geen idee of dit zo klopt?
Ik zag jouw flow die je gemaakt heb, kan je een voorbeeld geven hoe je dat opbouwt? Het was een beetje veel om te snappen in eens..
Dank je wel voor je hulp en de gave app die je hebt gemaakt!!
Ga ik eerst niets mee doen…het is de bedoeling dat de app regelt wanneer het beste is om te gaan laden. Ik denk dat als de app geen plan vindt…je ook niet wil gaan laden.
Zou het niet makkelijker zijn, om een app te maken met de Marstek Api, nu deze bekend is? Om zo een eenvoudige verbinding te creëren? Ik probeer uit te vogelen hoe dat voor elkaar te krijgen, maar, misschien is er hier iemand die dat veel beter kan (en wil)?
Ik heb het hele verhaal gelezen, heb ook deel van jouw flow opbouw waarmee je handmatig de werking kan aanpassen er in gezet. alleen bij de kaarten krijg ik de volgende foutmelding?
Hij staat wel op het verlanglijstje. Maar meer omdat dan meer mensen gebruik kunnen maken van de app. Het meeste werk gaat zitten in wat je met de app wil doen…
Dat zou inderdaad mooi zijn. Het voornaamste zou voor mij zijn, het ontladen blokkeren als de auto gast laden. Handmatig de batterij stoppen ben ik na 2 dagen al zat:sweat_smile:. Ik zou graag bijdragen aan de app, ik kom er alleen nog niet uit, hoe het werkt. Chatgpt laat het heel simpel lijken.