Magic home led controller op Philips hue

Hi allen,

ik weet dat je de Trådfri lampen aan kan sluiten op de Philips Hue bridge.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de WiFi led strips van aliexpress gecombineerd met de magic home Led controller aan te sluiten op de Philips hue bridge. Ik zou de WiFi strips namelijk willen kunnen besturen met de Philips hue scenes.

Hartelijk dank voor de hulp!

Zowel Tradfri als Hue zijn gebaseerd op Zigbee, vandaar dat ze samen kunnen werken. WiFi is een heel ander protocol, dus dat gaat niet werken.

Dank voor de reactie!

Als het goed is zullen deze ledstrips wel in Google home verschijnen denk ik?

Dan ga ik op zoek of er wellicht goedkope ledstrips met zigbee protocol te koop zijn!

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, ik heb een zigbee controller voor ledstrips gevonden:

Wellicht dat dit gaat helpen om ledstrips aan hue te koppelen!

4 Likes

Die controller werkt hier icm Hue. Leuke strip er bij voor weinig en gaan!

1 Like

Dus die controller werkt wel met hue! (Of bedoel je “niet”. Sorry dat ik dat vraag want “niet” wordt bij mij vaak met autocorrect “hier” bij mij.

Als die controller inderdaad werkt, verschijnt de ledstrip dan in de Philips hue app bij jou en kun je er dan dus ook scènes mee instellen?

Werkt wel!!

En die controller werkt ook met de geweldige Gledopto app van @MarcoRuiter :+1::muscle:

Geweldig, ik ga hem meteen aanschaffen! Heb je veel moeite gehad om hem te pairen met de Philips Hue, aangezien het niet een origineel Philips apparaat is?

Veel dank voor het reageren en helpen!

Geen probleem met toevoegen. En op Ali zijn ze ook nog een paar euro goedkoper trouwens. Wel moet je er dan even op wachten.

Sorry toch nog een vraagje zodat het duidelijk is voordat ik ga bestellen. Je hebt het toch over de magic remote WiFi led controller die het doet met Philips hue toch? Of heb je het over het de losse zigbee controller die je tussen de led en de aansluiting hebt gezet?

En als je de led controller op de hue hebt aangesloten, dan kun je hem ook nog als los apparaat koppelen aan de homey toch zodat die los bediend kan worden in flows toch?

Sorry voor de vele vragen, maar de homey is net nieuw en ben nog alles uit aan het zoeken!

Ik heb het over de controller die jij post, niet over een WiFi controller die NIET zou werken met een Zigbee netwerk maar dat had @robertklep je al uitgelegd.

Die kan je gewoon toevoegen als lamp via de Philips Hue app inderdaad:

Zitten nog een paar opties onder maar die pastte niet in het screenshot.

Het betreft dus deze controller die WEL werkt en die jij net ook poste:

1 Like

Duidelijk. Ontzettend bedankt!

1 Like