Luftmåler som støtter AND/Og-kort i flow

Har en Netatmo værstasjon med temperatur/luftfuktighetsmåler i garasjen. Tenker å lage en flow på denne som slår på en vifte i garasjen hvis luftfuktigheten overstiger XX%. Det fungerer fint, men jeg har behov for å legge inn et “and” kort fra en utendørs luftfuktighetsmåler som sjekker at luftfuktigheten utendørs ikke er høyere enn inni garasjen, for det er jo ikke noe poeng i å dra inn luft med høyere fuktighet.

Det ser ikke ut som det eksistere noen kort for dette i Netatmo. Er det noen som har vært borti dette, eller har tips til en luftfuktighetsmåler jeg kan sette opp ute som støtter å lese av verdien som et “and/og” kort i homey?

Jeg vet ikke egentlig om noen fuktmåler av de vanlige typene som er laget for utendørsbruk. Men en sånn klimastasjon burde jo kunne det. Og en helt vanlig Aqara fuktsensor klarer seg sikkert helt fint så lenge den henger på et tørt sted.

Men husk at du må regne om via absolutt fuktighet. Tar du 70% fuktig luft ved 25°C ute inn i en 80% fuktig garasje ved 12°C, så stiger luftfuktigheten i garasjen, fordi luften utenfra kjøles ned når den kommer inn og den relative fuktigheten stiger.

Hvorfor dra luft inn? Jeg har fuktsensor og vifte styrt av fibaro rele som drar lufta ut ved et vist nivå. Skal en del fuktighet til for at den skal starte fordi varmepumpa går hele tiden

Problemet er at flowkortene for netatmo bare lar meg sjekke når luftfuktigheten endres, det er ikke noen «and/og» kort til netatmo som lar meg sjekke info fra utesensoren.

Skal trekke luften ut av garasjen med vifte ja, men da må det jo tilføres ny luft som kommer utenfra, og da er det jo kjekt å ikke gjøre det dersom luftfuktigheten ute er høy.

Ok, det er lett. Lag en flow som når luftfuktigheten endres, så lagre luftfuktigheten i en variabel. Så kan du sjekke mot den i den første flyten.

Hvis Netamo viser fuktighet, har den sannsynligvis en tag som kan brukes av logic And-kortet.
Beklager hvis oversettelsen ikke er bra

Heisann!
Du kan bruke logikk til dette, luftfuktighet ligger her også.