Logica-tags updaten niet na een tijdje

Hi all,

Ik heb een persistent probleem dat elke keer optreedt na een aantal dagen/weken. Ik heb een aantal flows waarbij ik logica-kaartjes “Logica is gelijk aan ja”, meestal de logica: “Sonos afspelen [ja/nee]”.

Echter merk ik dat deze tags na een aantal dagen niet meer updaten. Dat wil zeggen; als ik doorklik naar waar het overzicht staat van alle tags, staat er naast het logica-item "Sonos afspelen een leeg veld. Dus ook geen “ja” of “nee” tag dat er normaal staat als de Homey wel gewoon naar behoren werkt.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is om de hele Homey opnieuw op te starten, maar dat lijkt me geen duurzame oplossing. Is er iemand die dit probleem ook ervaart/heeft ervaren en de oplossing weet of weet waar het probleem ligt?

Thanks!

Is dat een zelf gemaakte variabele?
Of is deze in de Sonos app beschikbaar?
(zoals de ingebouwde variabele van mijn stream apparaat ‘HubHub’):

Hoe wordt deze op Ja of Nee gezet?

Hi Peter,

Dit is geen zelf gemaakte variabele. Deze variabele wordt standaard in Homey-variabelen gezet op het moment dat je Sonos toevoegt. Het is dus eigenlijk exact hetzelfde les jouw “HubHub” variabelen onderstaand. Het probleem is echter dat na een periode van (dagen/weken?) de tag helemaal niets aangeeft. Dit zou dus overeenkomen dat er bij jouw “HubHub” geen “ja” of “nee” staat achter afspelen, maar er helemaal niets meer wordt aangegeven achter “afspelen”.

Dus het is een variablele van de Sonos App, daarvoor moet je bij Athom, de makers van de App, zijn:

Support

Having an issue with this app? Contact our Support team so we can solve the problem.
Go to Homey Support

1 Like

Dit is een bekende fout in de Sonos app. Zoals @JPe4619 al voorstelde, neem contact op met Athom.

Om Homey niet altijd opnieuw te hoeven opstarten, kunt u de Sonos App één keer per dag ('s nachts) opnieuw opstarten. Je kunt dit doen met een Flow.

(Vertaling met deepl.com.)