Log bestanden uit homey pro (2026)

Hoi,

ZIjn wat meer gedetaileerde logbestanden beschikbaar in homey?

Ik krijg nu deze vreselijk niet informatieve melding. Het zou mij helpen als ik zou weten welk apparaat.

Er lijken wel apps te zijn geweest voor eerder versies van homey, maar kan niets vinden voor de huidige versies, en via de SSH shell kom je niet bij logging van homey zelf uit, alleen van de SSH container.

Iemand een goed idee?

Jacques

Nee, er zijn geen logs beschikbaar. Logs zijn alleen zichtbaar voor de app ontwikkelaar. Waar komt die error vandaan? Je logt dit waarschijnlijk via een Flow, zou je de Flow hier kunnen delen?

Die apps kunnen een logbestand maken, waar je vanuit een Flow naar kunt loggen. Logbestanden van Homey of de apps zijn nooit zichtbaar (ook niet op de Pro 2019)

Als ik zou weten uit welke flow…

Het is nu deze melding op m’n timeline. Volledig zonder context. Ik zou dus niet weten welke flow of welk device.

Dan zit er weinig anders op dan de flows nalopen denk ik, kijken waar een timeline log plaatsvindt met dezelfde tekst. Hopelijk geen variabele (result / error, etc…), die de waarde heeft, maar daar zul je mogelijk ook rekening mee moeten houden.

Maar wellicht een mooie kans om waar dan ook logging naar de timeline plaatsvind, deze te verduidelijken. Je hebt er idd niet veel aan als je niet weet waar het vandaan komt. Het icoon wat erbij staat geeft in ieder geval aan dat het vanuit een flow komt, maar specifieker dan dat wordt het helaas niet.

Als het een error van een apparaat is, kan je controleren welk apparaat deze foutmelding geeft.
image
Apparaten met een rood uitroepteken zijn onbeschikbaar, en meestal staat er ook een foutmelding bij. Als je een apparaat vindt die dezelfde foutmelding geeft, weet je in ieder geval welk apparaat de melding veroorzaakt.

Met bv “Simple Log” app flowkaartjes en evt gecombineerd met de “Audit” app (geen flows nodig), kun je zelf een log systeem opzetten, en zo een volgende keer beter/eenvoudiger achterhalen wat er op een bepaald tijdstip gebeurde.

Voor Simple Log bestaat zelfs een script om automatisch logkaartjes aan bepaalde flows en aan bepaalde categorieën (“Als”/“En”/“Dan”/“Anders”) toe te voegen:

Ik zet sowieso altijd de flownaam in log- en notificatiekaartjes (nadat ik me te vaak de klere had gezocht naar de flow in kwestie)

Thnxs Peter.

Ik heb het uiteindelijk gevonden door al m’n flows na te lopen. Er stond nog ergens een kaartje wat ik gebruik tijdens het maken van flows. Het ging om een Sonos device die van wifi afgevallen was. Dat geeft wel een error in een flow maar geen foutmelding in het devices overzicht.

Het was (zoals vaker) een PICNIC.