Homey og feilsøking - når en flow plutselig ikke fungerer lenger

Jeg har 2 ganger hatt situasjoner hvor jeg lurer på “hva skjedde nå” - men, å finne ut hva som skjedde er ikke så enkelt - eller jeg vet ikke hvor jeg skal lete.

a) Homey insisterte å skru temperatur på en Elko smart termostat til 25 grader hele tiden. Det sier flow at den skal gjøre kl 0400 til 0700. Måtte gjøre restart på Homey for å komme tilbake til normal.
b) I dag så ble varmen på samme termostat ikke slått på kl 0400… ingen endring på flow. Ingen feilmelding ingenting.

Hvor finner man en logg om hva som skjer? Hva som trigges, beslutningen som ble gjort, hvem som er hjemme osv?

Vanlig Homey ikke Pro.

Antar du da mener Homey Bridge?

Alt dette kan du logge ved å bruke GoogleSheets appen til Athom, da kan du skrive til så mange forskjellige dokumenter/ark du vil. Du kan også skrive til tidslinje, men det kan i grunn bli fort rotete. Loggingen må du med andre ord sette opp selv.

Bridge ja.

Slik jeg tolker deg og en kjapp titt på appen - man må for hvert sted man vil logge noe legge til et ekstra kort fra appen?

Jeg jaktet nok på noe enklere som en logg rad hver gang noe kjøres «flow name; CARD; decition; ….» Slik at alle kort logget automatisk.

Jeg ser i web appen til Homey at man kan slette visse logger slik som tilstedeværelse - men jeg finner ikke ut hvordan jeg ser innholdet. Føler at de mangler en del funksjonalitet i grensesnittet som ganske sikkert finnes på baksiden.

Ja.

Dette finnes ikke.

Takk for hjelpen! Skal installere appen og gjøre et forsøk.

Slikt skjer fra tid til annen, ihvertfall hos meg. Jeg har regnet med at det er en svikt i z-wave / zigbee nettet, at det rett og slett er noen meldinger som ikke kommer fram dit de skal. Av og til er det ei lampe som ikke slukkes når vi legger oss, av og til er det en termostat som ikke endrer setpunkt på morgenen eller kvelden.