Locative met Homey Pro 2023 werkt (nog) niet goed

We gebruiken Locative al jaren naar volle tevredenheid voor aan- en afwezigheidsmeldingen op de “oude” Homey Pro.

De global http settings in Locative zijn als volgt aangepast:
https://webhook.homey.app/homey-cloud-id/event?tag=tag waarbij de homey cloud id is aangepast naar de cloud-id van de Homey Pro 2023.

Nou krijg ik het rare fenomeen dat als ik de test van Locative gebruik, deze binnenkomt op de Homey Pro 2023. Het verlaten of binnenkomen van de geofence (mbv Locative) komt echter binnen op de “oude” Homey Pro.

Heeft iemand een idee wat er misgaat?

Staat er in locative niet stiekem nog een andere webhook? Met daarin de ID van de classic Pro?

Werkt de Homey geo zelf niet goed?

Je hebt me in ieder geval verder geholpen: de test wordt uitgevoerd met de nieuw ingevoerde gegevens, verlaten of binnenkomen van de geofences zijn de oude gegevens. Nu even gaan zoeken waar die vandaan komen.

De standaard Homey thuis/afwezig melding heb ik in het verleden wel geprobeerd, maar die werkte niet goed, nu misschien wel??

NB: gevonden waar de “oude” gegevens vandaan kwamen. Nu alles aangepast en waarschijnlijk zal het nu weer werken.

Bedankt om me even in de goede richting te duwen!

1 Like

ik heb ook bovenstaande nieuwe webhook gebruikt voor locative en bij mij werkt het wel weer. wellicht toch even goed de webhook na kijken en heb je al geprobeerd om de oude homey even spanningsloos te maken en kijken wat er dan gebeurd? vreemde is als je de cloud id van 2023 goed ingevuld hebt dat deze compleet anders is dan de 2019 versie

Dat mogen we hopen toch? Nieuw model, verbeterde features? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Bij de 2019 is de truuk om “laat homey je locatie zoeken” UIT te zetten (nadat de pointer op je thuislocatie staat).

Net getest (met Locative) en het werkt weer, dank voor de hulp!

Als alles (weer) stabiel is, ga ik eens testen met de Homey-app of dat nu goed werkt.

waarom de homey app testen als locative goed werkt?

Omdat het kan, verder niets.

Altijd zeer tevreden geweest met Locative, dus voorlopig gaan we daarmee verder!