Heimdall in combinatie met Locative

Goedemorgen allemaal,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Homey Pro. Inmiddels ook wat smart devices verzameld. Echte probeer ik nu een alarmsysteem te creëren middels Heimdall. Het alarm wil ik graag laten in en uitschakelen middels Geofencing. Voor geofencing gebruik ik Locative met webhooks wat inmiddels goed werkt. Echter loop ik tegen wat problemen aan m.b.t. flows waarbij moet worden opgemerkt wanneer iemand thuis is of niemand thuis is.

Huidige situatie:
Mijn vrouw en ik hebben allebei de homey app welke gekoppeld is aan locative voor geofencing. Dit werkt. we krijgen allebei netjes een notificatie dat we zijn vertrokken of thuisgekomen.

Gewenste situatie:
Op het moment dat wij beiden thuis zijn: Surveillance Mode uiteraard uit.
Op het moment dat 1 persoon vertrekt: Surveillance Mode nog steeds uit.
Op het moment dat laatste persoon vertrekt: Surveillance Mode aan.
Op het moment dat eerste persoon thuis komt: Surveillance Mode uit.

Ik heb geprobeerd om de situatie “Heimdall inschakelen met Locative” te volgen van de volgende link: https://homeycornelisse.nl/flow/

Ik lijk echter vast te lopen met de logica flows.

Iemand die mij hier misschien kan helpen?

mvg,

Nick

Waarom laat je de webhook de aanwezigheid van jou en je vrouw van homey zelf niet bepalen.
En dan de aanwezigheids optie van homey je alarm in en uit schakelen?

Omdat ik deze niet altijd even goed/accuraat vind werken. :grin:

Nee via gps niet. Maar je kan ook een webhook je status laten veranderen.

Ik heb als mijn WiFi 2 minuten is verbroken markeer me als weg.

Hmm… heb je hiervan voorbeelden van je flows en instellingen?

Ik gebruik 3 flows. Er zitten timers ingebouwd om te voorkomen dat flows te vaak gestart worden en disabled worden. En om te voorkomen dat ik als weg gemarkeerd wordt terwijl ik heel even de verbinding kwijt ben of roam naar een andere accespoint.



Timers zijn misschien niet meer nodig maar het werkt nu goed dus sleutel er voor de rest niet aan. Ik werk met UniFi. Daar zijn wat problemen met na de laatste update van de cloudkey dus vandaar wat aanpassingen met timers moeten doen.
Smart Presence zou je ook goed kunnen gebruiken dat scheelt je een app op je telefoon die je gps lokatie deelt en dus meer batterij verbruikt.
Alleen met smart Presence kan ik niet kijken met welk accespoint ik verbonden ben dus vandaar dat ik met UniFi werk.

Valt met Locative erg mee, ga je niks van merken.

Dat zal je inderdaad niet merken.