Mijn vriendin en ik hebben beide een nieuwe iPhone 16, ik heb via iCloud overgezet en alles werkt als van ouds maar zij heeft een nieuw iCloud opgezet.
Ingelogd met haar bestaande homey account, locatievoorziening ingericht, maar haar telefoon veranderd de locatie niet.
Forum afgezocht maar geen oplossing gevonden.
Nu heeft mijn schoonvader het zelfde probleem, maar dat vanuit een volledig nieuw homey account op een iPhone 14.
Het lijkt wel alsof er ~1,5jaar geleden iets is veranderd waardoor nieuwe toestellen niet meer reageren op de goefencing, maar als het toen werkte het ook gewoon werkt als vroeger.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Detectie aanwezig/afwezig staat aan, locatievoorziening staat op altijd, beide personen zijn “bewoner”, app ververst op achtergrond
De straal van de built-in geofencing is te groot voor mij. Door mijn werk rij ik af en toe te dicht langs huis en ging de verlichting ongewenst aan. En af en toe was het niet betrouwbaar
Mede daarom ben ik de iOs-app ‘Locative’ gaan gebruiken.
Je kan hiermee een straal instellen rond meerdere locaties: bv Thuis, Werk enz. De grote van de straal is instelbaar. Als je één van deze cirkels binnen- of uitgaat kun je een webhook naar homey sturen. De webhook bevat een eventnaam en en tag.
Bijvoorbeeld resp. ‘aanwezigheid ’ en ‘WimKomtThuis’.
https://webhook.homey.app/‘your homey-id’/aanwezigheid?tag=WimKomtThuis
Gebruik logica kaart ‘event’ is ontvangen om te triggeren:
Wim,
Dank voor je suggestie, echter wij werken allebei mininaal 10 km van huis.
Met de oude telefoons werkte het namelijk wel.
Sinds gisteren werkt de telefoon van mijn vriendin wel en kreeg ze ineens na dagen de prompt dat Homey op de achtergrond haar locatie had gebruikt.
Kan het zijn dat de handshake tussen iOS en Homey niet meteen opgang komt en dat men meerdere malen het gebied in en uit moet gaan om deze handshake te activeren op een nieuw ingericht toestel?