Liiketunnistimien käyttö

Minulla on joka huoneessa liiketunnistin joka mittaa myös valoisuutta. Jos on riittävän pimeää, niin se kytkee tietyt valot päälle. Jokaiselle valolle on myös seinäkytkin, jos niitä tarvitsee laittaa päälle esim valoisaan aikaan tai kytkeä päälle valo, joka ei kytkeydy liiketunnistimella tai sitten vaan esim haluaa valot kirkkaammiksi.

Mitä liiketunnistinta olet käyttänyt? Oletko tehnyt myös valojen pois laittamisen liiketunnistimeen perustuen?

Itellä vasta pari liiketunnistinta, yksi vessassa ja toinen ulkovaloille molemmat philips hue mallia. Ohjaus liikkeeseen perustuen ja pois päältä menee 5min päästä kun liike lakkaa. Pihavalot laitan auringonlaskun ja nousun perusteella päälle ja valojen kirkastuksen teen liiketunnistimella ja ovisensorilla. Hue liiketunnistimien toiminta on ok, jos laittaa philipsin sillan kautta niin viive on 1-3s, mutta suoraan Homeyn kautta toimii nopeasti.

Taistelin tuossa Homeyn Zigbee toimivuuden kanssa ja tulin siihen tulokseen että Hue lamput laitan toimimaan Hue sillan kautta, koska siinä zigbee verkko toimii 99% varmuudella. Liiketunnistimet pyrin kuitenkin yhdistämään suoraan Homeyhin koska viive tällöin on niin pieni ettei haittaa toimintaa. Homeyn zigbee sekoili itsellä aivan luokattomuuteen asti kun lisäsin siihen 6kpl Hue lamppuja.

Juu Huen Zigbee sekoilee aina välillä ja varsinkin Hue laitteiden kanssa sekoili urakalla. Nykyisin minulla on enimmäkseen Xiaomin kytkimiä ja liiketunnistimia. Lamput on enimmäkseen Ikeaa.

Minulla on n.20 hue lamppua toimii hyvin ilman bridgeä

1 Like