Licht aan en uit toilet?

Volgens mij heeft hij heeft het over een deursensor (ook al zegt ie in de flow bewegingssensor)…

Excuus, ja klopt, aangepast :slight_smile:

Ik zeg het nog maar een keer:
Er is maar 1 goeie manier om dit op te lossen en dat is met een sensor die je de hele tijd “ziet” zitten of staan zolang je binnen bent. Bewegingsensoren icm deursensoren krijg je nooit 100%. 1 iemand er uit en, zonder de deur dicht te doen de ander er in en het gaat fout. Stil op de wc zitten voor meer dan 3 minuten en het licht gaat uit. Timer instellen op 15 minuten en het licht blijft nog een kwartier branden na een plasje. Voor iemand die alleen woont is het makkelijker dan met meerdere personen in 1 huishouden.
Ik heb zelf nog geen oplossing gevonden die direct aan Homey te koppelen is. Heb wel een heat sensor via een Arduino bordje via een Synology die wat MQTT berichten roept. Die zijn weer makkelijk op te vangen met Homey.

Simpel maar perfect voor nu!

Volgens mij heb ik ook al een keer gelezen dat iemand een magneetsensor op de arm van de vlotter had gemaakt.
WC doortrekken, contact word verbroken en dan na 30 seconden licht uit.
Heb je ook nog even tijd om handen te wassen.

Die deur gaat niet altijd dicht hier. Staat bij een snelle plas op een kier.
Dus dan heb ik meer aan een bewegingssensor dan een deurcontact.

Ik heb de deursensor aan de kant van de scharnieren zitten. Deur op en kier is dan dicht voor de sensor. :wink:

1 Like

Als ik de “WAF” in beschouwing neem, waag ik mij niet aan automatisch aan/uit op de wc. Hoeft maar 1x fout te gaan en beide dames hier (anti alle techniek die niet doet wat zij denken) zullen Homey in de vijver gooien. Heb om die reden de Hue Scenic schakelaar via Philips Hue zelf geschakeld en niet via Homey. Gezien de laatst gemelde storing met Hue, heeft dat mij dus een vispartijtje bespaart.

1 Like

@Marcel_Ubels
Homey is uit voorzorg rond en niet te zwaar gemaakt, blijft makkelijker drijven.

2 Likes

Ik ben compleet nieuw hier, en wil dus inderdaad een deursensor gaan toepassen. Mag ik vragen welke deursensor jij gebruikt? :slightly_smiling_face:

Wij hebben geen bewegingsmelder nodig om het licht aan te doen, hier hebben we slimme handen voor om een schakelaar te bedienen. (vooral in kleine ruimtes)
Echter gaat het licht wel automatisch weer uit mocht een handje (kinderen) het vergeten uit te doen.
Dit met een Hue lampje en countdown er op. werkt prima :slight_smile:

Hier gaat het licht aan op het toilet d.m.v. een bewegingssenor en een verborgen google mini speelt easy listing music.
Als er binnen 3 minuten beweging wordt waargenomen loopt de zandloper weer vol (nadeel: tijdens een grote boodschap moet je soms b.v. je arm even bewegen).
Je kan ook alles aan of uit zetten met de (touch) schakelaar in de muur omdat je soms eerder klaar bent of even wat wil pakken.
Dit bevalt mij prima.

Hehe, dit schoot me te binnen (Van Dik Hout)
“Laat het vallen, laat het los”.

1 Like

Zolang ze niet “Meer dan een ander” spelen is er niks aan de hand.

1 Like

Lijkt me toch een typisch gevalletje van overautomatisering. Kennelijk vinden mannen dat leuk, vrouwen vragen zich af wat het nut er van is. Ik ook.
Juist ook hier geldt:
Life is to complex to fit in a flow! :grin:

1 Like