LG ThinQ integratie

Op dit moment support voor ThinQ V2 en V1 AC’s, V2 Heatpump Boiler, V2 Wasmachine V1 in test, V2 Droger V1 in test, V2 Fridge.

Ik bezit zelf deze apparaten niet en doe het in samenwerking met eigenaren die zo vriendelijk zijn om de apparaten te sharen in de LG ThinQ app.

Kort door de bocht kan ik dus niet alle mogelijkheden testen en zal er in het begin best wel wat fout gaan.

Je user/password moet je opgeven in de App Setup. Het moet een echt LG user/password zijn. Niet gelinkt aan een 3rd party (bv Google).

5 Likes

Werkt top!! Bedankt voor de prettige samenwerking en het maken van deze app :smiley:

1 Like

Super! Ik kijk uit naar de V1 versie! Super tof dat je hier je tijd in wilt stoppen en dank voor de prettig korte lijnen :+1::+1::muscle:

Prachtig,

Ik kijk uit naar toevoeging van de warmtepomp boiler aan deze App

Fantastisch! Werkt goed tot dusver! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

Zou je hier ook de LG Wasmachine in willen opnemen? Wat heb je daar voor nodig?

Ik heb al een share voor een wasmachine, heb even wat tijjd nodig om hem er echt in te krijgen…

1 Like

Ik probeer me met mijn lg account aan te melden in de app. Na het invullen van mijn gebruikersnaam en password probeer ik de gegevens op te slaan. De grijze balk met " sla de gegevens op en authoriseer" reageert niet. Wie heeft er een oplossing?

dat is nog een onvolkomenheid in de app. Als de credentials goed zijn, ben je al geautoriseerd. probeer eens een device (AC/heatpump) toe te voegen.

Ik probeer in de experimentele app mijn airco toe te voegen. Krijg de foutmelding Cannot read property “name” of undefined.

1 Like

Hello!

De basics werken maar ik kan bepaalde zaken niet niet bedienen:

  • licht van het display (zit wel in de app maar werkt niet)
  • verticale en horizontale swing, alleen aan en uit. Zou top zijn als je ook de positie kan bepalen (omhoog of rechts bijvoorbeeld)

Bedankt voor je bijdrage! Ik gebruik nu tado als tussenstap werkt ansicht maar hoe minder hubs hoe beter!

@Raymond_Kop

-Het display is een algemeen probleem. Het uitlezen (aan/uit) werkt. Maar het bedienen lijkt een uitdaging. Ook in HA werkt dit niet.
-Bediening van de richting werkt uitstekend hier op 3 airco’s (li/re en boven/onder. Alleen het uitlezen is niet mogelijk (ook dit kan niet in HA). Je kunt dus via een flow wel de richting bepalen. Misschien helpt dit je al?

Kun je dit nog een keer doen en dan via Apps-LG Settings een Maak diagnostisch rapport doen?

dit moet je voorlopig nog even in een action flow doen…

vStep en hStep richting in UI zitten in volgende release, samen met condition flow for deze.

2 Likes

Weet niet of ik je al geantwoord had… Maar wasmachine is up next. Heb ondertussen iemand die hem geshared heeft in de LG-app en daardoor kan ik het nodige uitvogelen. Maarrrrr gaat even duren.

1 Like

1.3.2 in test… vStep/hStep
rename Warmtepomp in Wwarmtepomp Boiler

1 Like

Hey Martin,

Dank voor reactie! Mooi dat je dit doet!

Gr. Jacco

2 Likes

Hallo Martin,

Na de laatste update wordt mijn airco direct herkend en geïnstalleerd. Werkt nu als een zonnetje. Bedankt.

Heb je al een share voor een Amerikaanse koelkast?!:blush: