Zeg dat ook even tegen Athom:
meer dan eens aangegeven…
Waarom “When” en niet “If”.
Zoals bij IF… Then… Else in:
javascript
php
Excel
python
HA
vba
Omdat Athom op Homey in het Engels "When… " gebruikt een “moment”
en If (en Als) zowel een conditie kan zijn als een gebeurtenis.
When en Wanneer gaan om een moment, een Event, een verandering. Alles wat alle “Als…” kaartjes op Homey zijn, geen enkele Als kaart in Homey draait om (alleen) een conditie.
Dat is toch hoe Homey werkt? Lijkt me vanzelfsprekend… eigenlijk wat Peter_Hendrix aangeeft.
Athom gebruikt ook “tag” en dan wordt er her en der over “tokens” gesproken.
Zijn dan boos dat je ze “tag’s” blijft noemen.
Laatst blijkt van de zon op/onder event kaarten de negatieve waarde bij het event tot bug is verklaard omdat het verder in het ontwikkelingen elders een probleem gaf.
Dan maar noodgedwongen over op Zonnestanden app.
Wat Athom doet is voor mij niet heilig.
In de aller eerste serie vond men “Else” niet nodig.
Je moest vervolgens hoge logica gebruiken om het zonder “Else” kunnen doen.
ik begrijp je issue niet. je vraagt “Waarom” maar nu heb je het ineens over geheel andere zaken.
Dat zeg ik ook, maar kennelijk niet duidelijk genoeg
Omdat ik het gewoon niet snap wat jullie probleem is met “Als”.
Omdat nieuwe gebruikers het niet snappen………
Vergelijk maar eens de zinnen:
Wanneer morgen de zon opkomt ga ik naar huis
Als morgen de zon opkomt ga ik naar huis
Aangezien de zon altijd opkomt, is de tweede zin een beetje vreemd.
In het Engels is men veel strikter in het gebruik van If en When. Na If volgt een voorwaarde, na When een tijdsbepaling. In het Nederlands gebruiken we Als en Wanneer vaak door elkaar, maar zoals de twee voorbeeld zinnen aangeven is er wel een verschil.
Maar goed, niemand vindt taal nog belangrijk, en kunnen we hier lekker langs elkaar heen lullen en miscommuniceren. Wie maalt daar nog om . Kom je vanzelf wel achter als dankzij dit soort misverstanden je klem komt te zitten onder de garagedeur
.
EDIT:
Om een goed computerprogramma te kunnen maken, moet je dus niet alleen exact kunnen denken, maar ook een goed taalgevoel hebben om te kunnen begrijpen wat die ander bedoeld.
Zie de verschillende meningen over wanneer het nu “na zonsopkomst” is.