Lampen boven aanrecht schakelen

Ik heb boven mijn aanrecht lampjes die met een drukknop aan/uit zijn te zetten. Ik wil een Kaku stopcontact gebruiken om dit via homey te schakelen. (Dit stopcontact is bovenin een kast geplaatst. )
De lampen moeten tegelijk aangaan met alle andere lampen in de huiskamer. Dat lukt me wel. Maar mijn vrouw wil de lampen ook blijven bedienen met de ‘handmatige’ knop , zonder de homey-app te gebruiken. Kan dat? Of werkt het niet meer wanneer zij de handmatige knop op ‘uit’ heeft gezet?

Is de knop van Kaku en geeft deze dus een signaal af bij het handmatig bedienen?
Of is het een knop die daadwerkelijk de stroom aan of uitzet op de lampen?

De handmatige knop schakelt zelf de stroom aan en uit op de lampen

Je zou de knop vast kunnen zetten, of schakeldraad doorverbinden, en een KaKu wandschakelaar er naast plakken, en rechtsreeks met de KaKu ontvanger te koppelen;
Deze kan samen met Homey de lampen bedienen (bv. Jij zet ze uit, Homey zet ze aan)
Je kunt ook die schakelaar pairen met Homey. Dan kun je er flows mee starten.

Dank je wel voor je reactie.

1 Like

Je kan ook zo iet installeren:

Kosten niet veel meer dan een tientje en je kunt er de mechanische schakelaar voor je vrouw op aansluiten.

Dank voor je reactie

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.