Lampen aan/uit flow na bewegingsmelder werkt niet na behoren

Hallo allemaal

Het heeft ooit gewerkt, maar na een reset werkt het allemaal niet meer, Ik zie wat over het hoofd, maar ik weet na uren proberen niet wat.

Ik heb een shelly 2 achter de schakelaar gezet van de lamp boven.

Als ik de slaapkamer uit loopt, moet de lamp aan gaan op 25%. Na 15 seconden gaat deze weer uit. (dit werkt)

Als ik op de schakelaar druk beneden of boven moet de lamp aan gaan op 35%.

Problemen:

Met deze flow, flitst de lamp na 15 seconden, omdat ik deze eerst op 35% laat gaan voor deze uit gaat. (denk dat dit wel anders kan)

Dit heb ik op deze manier staan, omdat als ik dan de schakelaar beneden/boven aan zet, deze dus aan gaat op 35%.

Maar ook dit werkt niet helemaal naar behoren, en al helemaal niet als de zandloper nog niet afgelopen is.

Ik heb ook al ertussen gehad dat de zandloper moest stoppen, maar met resultaat dat de lamp aan gaan, maar als ik deze dan uit wil zetten deze “weer” aan gaat.

Ik heb (zie plaatje 2) ook met % zitten werken, maar dat werd helemaal niks……
Wie zou mij opweg willen helpen om hier een mooie flow van te kunnen maken.

Alvast bedankt!

Je moet het meer deterministisch maken.
Na Input gewijzigd voeg toe:
EN input = aan DAN …

Etc

Ik zou het zo doen:

Na bewegingsmelding wordt ook getest of het dimniveau niet 35% is. Want als je het licht handmatig aandoet(dimniveau is dan 35%) wil je niet dat het licht uitgaat na 15 seconden geen beweging?

Als je op de knop drukt terwijl de timer loopt: dimmer van 25% naar 35%
Als de timer niet loopt en het dimniveau is niet 35% dimmen naar 35%. Anders naar 0%.

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie.
Heel er bedankt voor het voorbeeld!! Ik heb het aangepast, en kijk vanavond of het allemaal werkt.

Ik ben hier erg blij mee!