Lamp dimmen met extern device?

Ik heb een IKEA slimme lamp hangen. Deze wordt middels flow aangestuurd dmet een Shelly i4.

Kan ik op een of andere manier de pulslengte van de Shelly gebruiken om de lamp x-procent te dimmen?

Als jij uitlegt hoe de Shelly verschillende pulslengtes kan uitsturen? :wink:

Nou ja, zoiets is de vraag dus.

Slimme lampen mogen nooit achter een dimmer. Die moeten direct op de netspanning liefst zonder dat gebruikers die kunnen uitschakelen.

1 Like

Dat was ook niet de vraag. Uiteraard zit er geen dimmer voor een slimme lamp.

Misschien even herformuleren:

Kun je middels een externe pulsdrukker en module iets doen met een tijd of percentage, waarna homey de lamp zelf dimt?

Daar moet je dan zelf een Flow voor bedenken, en je kunt op een trigger (waar die dan ook vandaan mag komen) ook een percentage relatief omhoog of omlaag dimmen met de meeste Homey Dimbare lampen.

Ja, maar kun je dat percentage dus regelen met bijvoorbeeld hoe lang die pulsdrukker aangehouden wordt?

Dan moet je flows bouwen of scripts schrijven die de lengte van het indrukken bepalen en met die uitkomst wat gaan doen.
lijkt me veel te complex om stabiel te onderhouden.

Ik denk dat je dan beter de TrΓ₯dfri lamp aan de IKEA Hub en met een IKEA Remote bedienen. e.e.a kan dan nog steeds gekoppeld worden aan de Homey.