Lad os kigge på flow

Jeg er ny på Homey, men har brugt tid på at forstå metodik og virkemåde.
Det er der kommet nogle meget interessante flows ud af.

Blandt dem jeg har, har følgende jeg godt vil fremhæve:

  • Styring af lys om om morgen, som kun tænder hvis en sensor er påvirket i bestemt tidsrum
  • Hoveddør åbner automatisk når jeg kommer hjem
  • Styring af lys efter tidsrum, både i tid tændt og farve
  • Sluk alt tændt med en knap (godnat)
  • Lys blinker under bestemte kriterier, hvis der trænger til udluftning.

Det er blot et mindre udvalg, men er dem som jeg lige nu er mest glad for.

har I nogle i vil dele?

1 Like

Tak for inspirationen :slight_smile:

Hvilke enheder har du koblet op?

Jeg kører med:
Hue (lys)
Nanoleaf (lys)
Xiaomi (dør/vindues sensorer)
Xiaomi (temperatursensor)
Xiaomi (smart switch button)
Chromecast (lyd og billede)
Sonoff (stikkontakter)
Belkin Wemo (stikkontakter)
Foscam (overvågning)
Nexa (ringklokker)

Nogle af mine flows:

Når det ringer på døren, og jeg ikke er hjemme, skal jeg have en notifikation og billede af vedkommende på tlf
Når det ringer på døren, og jeg er hjemme, skal jeg have en notifikation og billedet af vedkommende vises på TV’et (via PipUp)
Alarm (via Heimdall) går i gang —> Send sms til mig og konen, blink rødt og blåt i hele huset, send billede fra overvågning til tlf.

1 Like

Det lyder som et lækkert setup du har der. :grinning:

Jeg kører følgende:
Hue - Lys
Danalock - Lås
Netatmo - Vejrstation og Ternostat.

Jeg arbejder på vindues sensor og på at få 80’er ringklokken modificeret til smart ringklokke. :smiley:

Ringklokke kan ikke betale sig andet end at købe nexa. De koster 80kr stk.
Vindues sensorer vil jeg anbefale xiaomi. Koster 60 kroner stk på banggood

Ringklokken er desværre en del af ejendommen, så jeg kan ikke lige skifte den ud. Men det er sådan en hvor sensoren fra xiamoi magnet fra vindues sensoren muligvis virker. Det skal jeg lige have testet. Jeg tjekker lige banggod ud.

Tak for din inspiration.

Devices:

  • Fibaro røgmeldere
  • Fibaro Smartswitch
  • Neo Coolcam Smartswitch
  • Ikea pærer og smartswitch
  • HUE pærer og ledstrips
  • Xiaomi (dør/vindues sensorer)
  • Xiaomi (temperatursensor)
  • Xiaomi (smart switch button)
  • Xiaomi (bevægelses sensorer)
  • Hikvison/Foscam kameraer
  • TADO termostarter

Flows (lille udvalg):

  • Bevægelses sensorer styrer det meste af lyset
  • Dør/vindues kontakter sidder på alle dører og vinduer, arbejder sammen med Heimdahl alarm app.
  • Vindues sensorer styrer endvidere vores TADO termostater, så hvis eks. vindue i badeværelse åbnes lukker termostaten ned på 5 grader og skruer op igen når vindue lukkes.
  • Kameraer er koblet til Heimdahl via flows, samt til Blueiris overvågnings software.
  • Endvidere er Heimdahl koblet sammen med PushBullet og sender notifikationer (med billede) til mobiler ved alarm eller nogen kommer ind i indkørslen.
  • Kontrollere om varme skal være tændt eller slukket i min Davis Vantage Pro2 vejrstation

Testzone:

  • Postkasse melder
  • Styring af LED stearin lys
  • Forsøger at få min Davis Vantage Pro2 vejrstation ind over også.

Det var bare lidt af det :slight_smile:

1 Like

Fedt at I deler jeres setup.

Jeg kan se at jeg har noget at arbejde med. :slight_smile:

I forhold til xiaomi sensor, så kam jeg se den findes i en meget firkantet udgave og en mere buede udgave. Hvad bruger i der?

Jeg har prøvet at kigge både på Ali Express og Banggood. Synes ikke rigtig jeg finder dem, uden de bliver afsendt fra CN.

Hvad har I gjort der.

Jeg har i øvrigt også højtalere med indbygget chromecast. Må sige jeg er ikke imponeret over funktionen. Jeg læser mig til, at det er en generel problematik.

Du skal vælge Aqara udgaven, den er med Zigbee og ja, de bliver afsendt fra CN, så der er lidt ventetid…med mindre du køber dem f.eks. hos Proshop, men så er det også næsten dobbelt pris.

Jeg køber somregel godt ind og har liggende på lager når jeg bestiller :wink:

Tak for info :slight_smile:

Tænker bare at når told kommer oven i, så forsvinder gevinsten. :neutral_face:

Edit: Jeg har fundet dem på Banggood, med afsendelse fra Spanien. Dem napper jeg. :slight_smile:

Mine er aldrig taget i tolden :wink:

Du kan ofte finde xiaomi til under 80 kroner på banggood, så der skal du ikke betale told. Bestil enkeltvis (1 kr i fragt pr stk). Glemte I øvrigt også at jeg også har bevægelsessensor fra xiaomi til alt muligt lækkert

Jeg kan godt se kreativiteten længe leve. :grinning:

Jeg har fået smidt homeydash op på google nest. Hvor jeg caster via lyd knappen. Har fundet opskriften her i Forum.
Jeg bakser med at få den at stoppe casting.

Har i nogen erfaringer med det?

Du kan lave en virtuel knap som stopper al casting eller på udvalgt højttalere/skærme.
Men chromecast er desværre ikke særlig stabil, jeg har skrevet meget med deres support omkring det.
Jeg er 110% sikker på at CC audio var understøttet for noget tid siden, men de har fjernet den som officielt understøttet i deres app oversigt nu.
Det hvilket er rigtig træls når mange af ens flows involverer radio/tv :frowning:
Men lav en virtuel knap, enten via appen Virtual button, eller tillad experimantal i Homey settings, hvor det også er muligt, så kan du trykke på knappen for at stoppe det.

1 Like

Problemet er at Athom desværre ikke er særlig lydhøre, ej heller melder noget ud…

Selv om Homey er en fed device og er rigtig intuitiv, så kniber det med support, selv de folk der udvikler apps er ved at være godt trætte af det.
Jeg overvejer selv alternativer, det kniber bare med at finde noget.

Så bliver der tilføjet twinky juletræskæde og Xiaomi Aqara sensor til samlingen :grinning:

Sådan :slight_smile:

Jeg er rimelig ny her

Prøvede i går og lave sådan at mit lys udenfor skulle tænde når man kom hjem
Først lavede jeg
Det er efter solnedgang
Den første der kommer hjem
Tænde lys udenfor ( det hedder gruppen )
Me da jeg kom hjem skete der ingenting

Nogen der har svar på hvad der kan være galt

Velkommen til.

Kan du prøve at vise dit flow?

Tak fedt med et dansk forum