Krijg deze Smartplug BSD33 niet aangemeld (Tuya)

Goedemiddag,

ik heb enkele smartplugs gekocht met model nummer BSD33 als ik erop zoek moet deze onder Tuya aan te melden zijn. Ik gebruik Tuya V0.2.3 experimental van @johan_bendz
aanmelding procedure is simpel houd 5 seconden de knop in van de plug deze gaat knipperen en klaar.
Maar er gebeurd niets, de stekker blijft knipperen en in mijn app gebeurd niets.

Wat doe ik fout?

de smartplug:
image

Het is niet dat ik ergens in een log kan zien waarom die aanmeld bijvoorbeeld of iets wat ik alsnog verkeerd doe?

Is dat niet een wifi smart plug? Dus geen ZigBee.

als ik het model op zoek BSD33 kom ik op Tuya,

bijvoorbeeld:
image

Volgens mij herken ik deze ‘slimme stekker’. Bij mij is hij in Homey bedienbaar omdat ik hem via de Philips Hue app heb gekoppeld.

Als het zigbee is, zou hij als generiek zigbee apparaat toegevoegd worden als er geen app is die hem ondersteund.
Voeg hem eens toe als Homey > Zigbee apparaat?

En als dat niet werkt: Heb je Tuya of Smart life app op je smartphone? Zo ja, probeer hem eens toe te voegen als wifi smartplug?

Screenshot from 2022-09-29 17-50-56

denk dat ik er al achter ben Peter,
op doosje staat idd in het klein WiFi, het is dus een WiFi plug wat volgens mij niet gaat werken op de Homey PRO toch?.
helaas denk dat ik een miskoop heb gedaan dan?

Andre

EDIT:
Niet per sé een miskoop, want deze kun je met Tuya Cloud app bedienen in Homey Pro. I.c.m. met genoemde smartphone apps.

Dit geeft ook wifi als resultaat:

Ik zie dat je inderdaad nét de verkeerde info hebt gevonden / gezocht (van een mede eigenaar die e.e.a. door elkaar haalde denk ik)
Screenshot from 2022-09-29 17-57-13

ja helaas Peter,

ik dacht laat ik het vooraf even checken maar helaas. maar via Tuya cloud zou een optie moeten zijn maar dan moet ik ook Smart life app op mijn telefoon hebben. uit eindelijk is dat beheer technisch niet wat.

ze gaan tekoop zonde geld maar het is zo :frowning:

1 Like