Koppeling Kaku ACDB-7000B

Ik probeer de Kaku ACDB-7000B te koppelen aan de Homey. Deze zender staat wel in de lijst op de Homey om te koppelen, maar er wordt niets gekoppeld. Iemand anders hier ervaring mee?

Koppelt bij mij zonder problemen.
Staat Homey in de buurt?
soms helpt het om homey even dichter bij de zender te plaatsen.
laat homey even 15-20 minuten “opstarten” na je hem verplaatst hebt.

Rimko, bedankt voor jouw reactie. Heb de Homey op 50 cm van de Kaku gezet. Helaas blijft het resultaat hetzelfde.Geen reactie op het indrukken van de bel.

@Hilluk Heb je het probleem al weten op te lossen?

Ik heb hetzelfde probleem met de ACDB-7000A drukker van KAKU. Sinds een tijdje reageert de Homey niet meer op het indrukken van de deurbel. Ook wanneer ik de drukker 5 cm van de Homey houdt en de knop indruk, vangt Homey het signaal niet op.

Uiteraard heb ik de batterij vervangen en gekeken of het controlelampje brandt. Dat gaat allemaal goed, zelfs de gong (die rechtstreeks, zonder tussenkomst van Homey is gekoppeld, is gekoppeld aan de deurbel). Helaas zonder verder resultaat.

Aangezien er maar weinig (mooie) alternatieven zijn voor een draadloze drukker, ben ik gebonden aan de oplossing van KAKU.

Iemand een idee?

Hoi Niels,

Onder de sticker van KaKu zit een sticker van een chinese leverancier. Ik heb dit nummer doorgegeven aan de helpdesk van Homey. Zij hadden een KaKu met een ander nummer dat wel werkte. De ontwikkelaars van Homey hadden geen tijd om een oplossing voor het probleem te maken. Dus helaas… Wellicht dat een nieuwere KaKu wel werkt, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Met vriendelijke groet,

Paul

-------- Oorspronkelijk bericht --------

@Hilluk Dat is jammer! Als ik het goed begrijp heb jij nooit verbinding kunnen maken?

Bij mij heeft het altijd prima gewerkt tot een paar weken terug. Ik dacht dat het eerst aan het bereik lag, maar ook wanneer je de drukker vlak naast de Homey houdt lijkt er niets opgevangen te worden. Ik zal eens kijken of Homey Support een oplossing heeft.

Hoi Niels,

Het antwoord dat ik je gaf, was het antwoord dat ik van Homey support kreeg. Bij mij heeft het inderdaad nooit gewerkt. Het werkt wel met de Homewizard.

Met vriendelijke groet,

Paul

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Dit had ik ook, daarom vervangen voor een ACDB-7000B. Dacht dat scheelt een buitenmuur en had het gevoel dat de B variant een sterker signaal uitzendt. Tot nu toe werkt het goed. Maar hou het wel in de gaten.

Met de 7000A, had ik ook dat HomeWizard het signaal oppakte en Homey het negeerde.

Edit: zit te denken misschien lag het aan de batterij van de 7000A, kan dat alleen niet meer testen.

@rvdeijk Dank Remco! Als ik het goed zie dan is de 7000B een aanvulling op een vaste deurbel. Helaas heb ik de optie niet om voor die oplossing te gaan.

@Niels_W je hebt alleen een deurbel knop nodig. Die wordt met 2-aderig draad verbonden met de 7000B en de 7000B stuurt net als de 7000A een signaal naar 7000C draadloze deurbellen in stopcontacten.

Je hebt dus geen fysieke deurbel of transformator nodig.

@rvdeijk Klopt, maar ik heb helaas geen ruimte om de 7000B weg te werken :frowning:

Hoi Remco,

Bedankt voor de tip. Ik zal de acdb 7000b ook eens gaan proberen.

Met vriendelijke groet,

Paul

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Gezien de titel van het topic en jouw 1e post, ging ik er vanuit dat jij al de ACDB-7000B gebruikt :smile: of jij had juist een type dat niet goed werkt en nu op zoek naar een ‘nieuwere’ versie?

Oké dat is jammer. Bij mij komt ie in mijn meterkast terecht. Maar ik vind het ook niet erg als ik daardoor betere verbinding heb om hem eventueel hoog in het zicht te hebben.

Ja, dan gaan we dat maar eens proberen.

Met vriendelijke groet,

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Iemand al een tip of oplossing?
Ik heb een paar jaar de 7000b zonder problemen met homey gebruikt. En nu ineens sinds paar dagen geen verbinding meer met homey. De 7000C bel zelf produceert nog wel gewoon geluid wanneer er op de bel gedrukt wordt.

Heb hem verwijderd en probeer hem opnieuw te koppelen aan homey maar helaas zonder succes.

Bij mij bleek het de batterij van de acdb-7000b. De kaku slave bellen deden het wel, maar homey pikte het niet op. De speciale a23 12v batterij vervangen en nu werkt het, homey ziet ‘m. Het viel me al op de de 433 ontvangst van de homey bridge minder is dan wat de homewizard had.

(Ik heb homey cloud met de homey bridge)