Klikaanklikuit deurbel koppelen Google nest Hello?

Ik heb mijn klikaanklikuit deurbel vervangen door een Google nest hello (nieuwe type).
Wat ik mis zijn de extra de extra bellen in huis. Van klikaanklikuit heb ik een paar extra bellen van het type ACDB-7000C.
Is het mogelijk om deze te koppelen via Homey aan de google nest deurbel?

Ja dat kan. Als de Nest een trigger heeft dat de bel is ingedrukt (kan me niet voorstellen dat dat niet zo is) dan kun je een flow maken die de KaKU bel laat afgaan. Dat doe ik met een Eufy deurbel.

Wat ik zo lees ondersteunt hij geen IFTTT. Maar eens gaan uitzoeken hoe aan de nieuwe Nest deurbel (batterij) een bestaande deurbel kan aansluiten. Daar is ook nog weinig over te vinden. Mijn KAKU deurbel is voorzien van twee draadjes. Als je deze kortsluit werkt het zoals vanouds. Is alleen de vraag hoe sluit ik dit systeem dan hardware matig aan de Google Nest deurbel. Misschien iemand een idee?

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Je noemt drie dingen, het KAKU drukknopje, de Nest Hello en de KAKU gong. Het drukknopje heb je vervangen door de Nest Hello. Wat je wilt is dat de KAKU gong afgaat als op de Nest Hello wordt aangebeld.

Je hebt het dan over draadjes dus het lijkt nu dat je het drukknopje aan Homey of Nest Hello wilt koppelen om de gong te laten afgaan. Maar Homey kan zelf de gong laten afgaan zonder het knopje. Je vraag was met Homey, niet hardwarematig aan de Nest Hello toch?

Ik heb geen Nest Hello maar je zou dus een flow moeten kunnen maken die, als er op de Hest Hello wordt gedrukt, de KAKU gong laat afgaan. als je de KAKU gong hebt toegevoegd aan Homey dan is daar een actiekaartje voor.

Als je de Nest Hello niet met Homey hebt gekoppeld dan is dat dus je eigenlijke vraag, volgens mij gaat deze topic over hoe dat zou moeten: Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Ik zie in deze topic ook het benodigde kaartje voorbij komen:
image
En dit is die van de KAKU gong:

Bedankt voor je uitvoerig antwoord. Ik ga het een en ander nog eens bestuderen. Ik heb een Homey vanaf het begin en heeft altijd gewerkt. (M.u.v. de Kaku app na de updates). Ik moet er weer helemaal inkomen hoe alles weer werkt. Als ik er niet aan uitkom laat ik wel weer iets van mij horen. Nogmaals Edwin ontzettend bedankt voor alle moeite!

1 Like

Hardware matig kan ook gewoon extra een relais van 12vac van je nest hello naar je klik aanuit zender. Mooie backup als wifi eruit ligt.
Via homey is natuurlijk leuker om te doen