Klepraampje automatiseren

Beste,

Wil een klein klepraampje waarbij twee scharnieren aan de bovenzijde zitten automatiseren.

Als bijvoorbeeld de CO2 te hoog wordt deze laten openen, wil dit wel in stappen kunnen doen, dus niet gelijk volledig openzetten.

Afmeting raampje is 60cm breed en 31cm hoog
Onderzijde zit een duw hendeltje welke het raam ca 25cm openduwt

Lees dat ze bij hornbach het merk AXA raamopeners hebben met afstandsbediening is dit te koppelen of iemand mss een ander idee

Wil het wel betaalbaar houden en netjes zonder een enorme motor aan het raam
Gr

1 Like

Denk bij het bouwen van de hardware en/of de software ook aan inbraakveiligheid.
Mooi formaat raampje, dat je niet open wilt laten gaan wanneer je niet thuis bent…? Of snachts?

1 Like

Er zijn voor de axa remotes wel modules in omloop die er voor zorgen dat ze compatible worden met smarthome platformen. Er is een tweaker die deze maakt.

Hier een advertentie op marktplaats waar hij ze verkoopt:

De axa remote zelf is niet compatible met Homey omdat het gebruik maakt van een beveiligde frequentie die Homey niet kan uitsturen.

Daarom is het verstandig om bij dit soort raampjes een barrièrestang te plaatsen. Dan kan het raampje wel dag en nacht open blijven.

1 Like

Dank duidelijke antwoorden
Die stang is een goede zal deze gaan toevoegen.

Zal eerst ook eens checken hoever AXA het raam kan openen, specs staat 130 mm dit is niet veel nu gaat deze 25 cm open maximaal.

Met arduino is wel wat te maken gebruikt de mp aanbieder ook.

Gr

Ik heb voor mijn klepramen een Kaku Asun650 genomen en de contacten gesoldeerd verbonden met de printplaat van de bedrade wandknop van de Axa. Dat werkt prima! De klepramen gaan weers- en temperatuur afhankelijk open en dicht, geen omkijken naar (de ramen zijn te smal om doorheen te klimmen).

Zelf heb ik dat in ons vorige huis gemaakt met een 230v ketting actuator en een Qubino flush shutter module