Kan ik een Vaillant Sensohome vrt380 koppelen aan TADO automatische radiatorkranten via Homey?

Goeiemorgen Allemaal,

Ik ben nieuw in de community en op zoek naar een eerste toepassing van Homey. Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe thermostaat van Vaillant, the sensohome vrt380 die ik via een app op mijn GSM kan bedienen.

Ik zou nu graag een aantal TADO slimme thermostatische kranen willen installeren. Mijn vraag is of ik via Homey Pro de twee zaken met mekaar kan koppelen, zodat ik mijn bureau boven kan verwarmen door de thermokraan terwijl de Vaillant thermostaat beneden in de koudere woonkamer staat.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Luc

In principe kan alles, de vraag is tegen welke prijs en moeite.
Voor het antwoord op je vraag is het belangrijk te bedenken hoe je zou willen dat dit werkt:
1 - je draait de thermostaat op je bureau open
2- de thermostaat meldt dat ‘ie hoger gezet is aan Homey
3- Homey zet de Vaillant thermostaat hoger en daarmee de ketel aan.

Dan loop je vast op punt 3, omdat er geen Homey app is voor de Vaillant thermostaat. Plus dat het in de woonkamer en andere vertrekken ook warm wordt.

Ik neem aan dat je de verwarming in zones wilt kunnen regelen. Dan is het cruciaal dat er per zone niet alleen een thermostaat is, maar er ook een signaal gaat naar de ketel om deze aan te zetten.

Ook is nog een punt hoe je Tado gaat koppelen, met welke app en al dan niet met een Tado bridge.

Mijn conclusie: op deze manier gaat het niet (makkelijk) lukken. Zoek eens op zone en verwarming in dit forum voor complete oplossingen.

1 Like