Tado thermostaat-kranen

Door miscommunicatie heb ik 3 tado thermostaat kranen gekocht.
Mijn vraag is wat minimaal nodig is om deze door Homy gelaten besturen?
Ik hoop dat er leden met ervaring zijn die mij kunnen adviseren!

Wat is precies je vraag? Om ze door Homey te laten besturen heb je minimaal een Homey nodig…?

Hallo Renzo,
Hint is aanwezig dat is niet het probleem, ik heb met mijn vraag bedoeld. Hoe koppel ik die kranen aan Homy, als ik de app installeer word ik door verwezen naar tado wat betekent extra aankopen, wat ik wil voorkomen!

Groetjes
J.J.(Co) Noordhoek

Ik heb geen Tado° maar zoals ik kan zien moet je de zones (uit de Tado° app) koppelen aan Homey.
Je kunt gewoon bij devices, toevoegen, en dan taco intypen?

Er is een Tado Bridge vereist. De Tado-Homey koppeling gaat nl via de Tado servers en er is geen directe koppeling met de thermostaatknoppen mogelijk.

(Ik heb toevallig nog een ongebruikte v2 bridge op Marktplaats staan, mocht je interesse hebben.)

Ik heb ook de Tado thuis en je hebt de bridge nodig om je kranen via internet bereikbaar te maken.
Als je even specifieker aangeeft wat je hebt dan kunnen we je beter adviseren.

Hallo Arnold,

Ik heb Homy en 3 tado kranen en Homy maar geen Bridge. Een thermostaat wil ik niet, vandaar de vraag
Is er nog een bepaald type?

Co Noordhoek

Je had de starterkit moeten nemen waar de bridge bij zit.
Je kan de knoppen nu ook niet met de app van Tado zelf bedienen.

Dus de bridge heb je minimaal nodig.

En waarom wil je de thermostaat niet? Hoe bedien je dan de CV ketel?
De kranen zijn uitbreidingen op de thermostaat of de extension kit. Dus alleen de kranen heb je niets aan.

De kranen kan je volgens mij wel zonder thermostaat gebruiken. Beperkt, maar toch. Kan in bepaalde omstandigheden nog steeds nuttig zijn.

Er was miscommunicatie, nu ga ik op zoek naar Bridge V3
Bedankt

Groetjes
J.J.(Co) Noordhoek

Klopt.
Maar er moet tenslotte iemand zijn die de CV het commando geeft m te gaan verwarmen als een thermostaatkraan daar om vraagt. En zonder centrale thermostaat of extention kit heeft hij die mogelijkheid niet.

Dus ik zou Co willen adviseren om goed informatie in te winnen voor jou specifieke doel en technische inrichting.